PC crasher under filmafspilning.

  • Hello Tweakers. !
    '
    Jeg håber at én, eller flere af Jer har en løsning på denne fejl. .. :crazyeyes:


    1. fejl


    Min pc har crashed når jeg har afspillet en film som ligger på harddisken.


    Pc'en fryser simpelthen bare midt inde i filmen. nogle gange efter 5 min. og af og til mere eks. 30 min. og jeg er nødt til at lave en "hard reboot".


    vi snakker mkv filer, men ikke at dette burde gører en forskel.


    Jeg har prøvet at afspille filmene i classic windows media player. den nye WMP. og VLC media player . ingen forskel. :ohmy:


    jeg har prøvet at reinstallere, men fejlen kommer igen.


    Kan det være grafikkort drivere som skal opdateres ?


    Eller en bekendt nævnte at det kan være grafikkorten den er gal med? at det er ved at stå af.


    Det mærkelige ved det er at jeg godt kan spille spil uden at den crasher. har så hørt at det er 2 forskellige chips eller dele af grafikkortet om man afvikler spil eller film.

  • Har du prøvet at fjerne din Codec pakke og prøve en anden? Evt. CCCP eller K-Lite?


    Har du prøvet at skifte fra Hardwarebaseret rendering til software? Media Player Classic kan skifte rendering inde i options. Prøv engang og se om fejlen ligger i grafikkortet derigennem.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg er nu kommet frem til at min pc kun crasher når jeg "mounter" en dvd/img fil.


    Det sker typisk lidt inde i filmen. Hvis jeg springer lidt frem i filmen 4-5 gange, så kan jeg få den til at crashe/fryse med det samme.


    Fejlen sker i VLC, MPC, og WMP9, så det er umuligt for at se dvd img. med mindre jeg finder ud af hvordan jeg kan få rettet fejlen. :-(


    Illanair: hvor præcis under options i MPC kan jeg skifte afspilning fra hardware til software ?? Jeg har nemlig kigget, men kan ikke rigtigt finde det.?