Hvorfor hakker min pc sig ignnem film på youtube?

• Så håber jeg hjælp igen.. :)
    Jeg har for nyligt købt en Samsung nc10 med windows7 starter...

Jeg har hentet bs player og derfra fået en masse codec pakker.
    Jeg vd så ikke om det har noget med det at gøre..
    Men jeg ka smpelthen ikke se nogle ting uden det hakker igennm..

Så er der også den ting, at mens jg skriver dette, så skal jeg slette hlvdelen fordi den ikke opfatter noget at det jeg skriver.

Håber i kan hjæpe.

• Mht. til Youtube. Giver du filmen tid til at hente indholdet - hvis du bare lader den køre med det samme kan det være klumper i overførslen (Youtube er notorisk langsomme lige pt. i bla. Danmark)

Tastaturet ignorerer dine tastetryk? Er det en bærbar eller stationær? Det skyldes somregel grus i tasterne eller væsker (dødeligt for kredsløbet)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Det er lige meget hvad jeg gør - så er den langsom.

Det er en bærbar netbook.
    Der erintet galt når det er i msn/skype/word.
    Men så snart det er på intrnettet facebook,tweak eller andet . Så skal jeg sidde og skrive så langsomt så jeg er ved at dø.

Så er det en helt ny pc, så der er ikke schmuds i tastaturet :)
    -.-

• I så fald må det jo være noget browser relateret 'noget'. Hvilken browser kører du med pt. og har du prøvet en anden bare for at teste - Firefox, Google Chrome, IE8, Opera.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• nu sidder jeg på firefox og det hele kører meget bedre..
    Jeg har ikke lige kigget på youtube endnu fordi jeg sidder i skole.. Men mange tak for hjælpen..

Endelig kan man skrive i fuld hastighed på internettet igen :D

• nu kører det en smule bedre.. Men i youtube - hvis man sætter den på HD/HQ - så hakker den stadigvæk igennem det hele.

Jeg har set det samme på en pc der var for gammel. Men burde en helt ny netbook ikk kunne trække det ?

• Du har de nyeste drivere til bundkort (chipset med andre ord), grafikkort, Det nyeste Flash og ikke en million programmer i baggrunden kørende?

Cyberduck

• Jeg ved ikke så meget om selve indholdet af min pc :) jeg ved intet om computere.
    Men som sagt er pc'en jo helt ny, så den burde jo have opdateret tingene.

Den hakker lige meget om der er noget åbent eller om det er det eneste der kører.

• Jeg fandt et sted der kunne sige hvad jeg havde på min pc.
    Det er så det her :)

CPU
    You Have: Intel(R) Atom(TM) CPU N270 @ 1.60GHz

CPU Speed
    You Have: 1.60 GHz Performance Rated at: 1.6 GHz

RAM

You Have: 1014.4 MB

OS

You Have: Microsoft Windows 7 (Build 7600)

Video Card

You Have: Intel(R) GMA 950
    Features: Minimum attributes of your Video Card
    Required You Have
    Video RAM 32 MB 251.0 MB
    3D Yes Yes
    Hardware T&L Yes No

DirectX version
    You Have: 10.0

Sound Card

You Have: Realtek HD Audio (With EDS)

• Hvis du ellers har problemer med at computeren kan virke langsom kan det måske være mangel på RAM. Så vidt jeg kan se har din computer (RAM mæssigt) minimum requirements til windows 7.
    Jeg ved godt at Windows 7 ikke altid vil kræve 1Gigabyte RAM, men kun når det køre nogle meget tunge opgaver fra Windows. Men , som ovenstående indlæg beskrev, hvis du har mange programmer kørende i baggrunden kan det have en effekt på hastigheden af computeren, og det viser sig bla. på denne måde.

For at gøre det hele lidt kortfattet:
    Når din computer skal afspille en video (streame) via nettet, så gemmer computeren videoen på din RAM (Random Access Memory) altså i praksis din "buffer" som så vil spytte hukommelsen ud undervejs og efter opgaven er klaret altså slette sin viden omkring opgaven, som RAM jo gør. Derfor kan mangel på RAM med et hvilket som helst OS lagge videoer og lign. der bliver streamed over nettet.

Nu ved jeg ikke hvor meget Du ved om RAM, men så kan andre folk ihvertfald læse om det her.

Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

• jeg har prøvet både med alt åbent og youtube som det eneste åbne.
    Men det lagger stadig.
    Er der mulighed for at man kan få nogle flere RAM i sin netbook?
    Hvis ja, hvor længe vil det tage? og hvor meget vil det evt. koste?