Valg af bærbar

  • Hej forumbrugere på tweak.dk


    Jeg opretter dette indlæg, da jeg skal investere i en ny bærbar, da jeg starter et nyt IT-relateret studie her til februar, og da min gamle bærbare computer er +3 år gammel.


    Jeg er klar over, at der sikkert er 117 af disse tråde, men det er jo svært at fortsætte en anden, når jeg har forskellige krav og præferencer i forhold til andre.


    Da markedet for bærbare computere i den grad er uoverskueligt søger jeg lidt råd og vejledning samt erfaringer.


    Jeg har følgende krav til en ny laptop:
    ca. 13" - 14" skærm
    Minimum 4 GB RAM og en lækker processor
    Windows 7 - 64-bit
    HDMI-stik
    Let vægt og lang batteritid er et kæmpe + (HD LED skærm?)


    Et lækkert design er selvfølgelig heller ikke dårligt, men jeg vil ikke begynde at beskrive noget, da det jo er en smagssag ;)


    Derudover har jeg følgende krav, som jeg forventer er standard:
    Minimum 2 x USB-porte
    Mulighed for høretelefoner
    Mulighed for trådløsnetværksforbindelse samt LAN
    Intergreret webcam


    Desuden er følgende et +, men ikke noget krav:
    Fingertryksaflæser
    Lækkert grafikkort
    Bluetooth
    En harddisk på 7200rpm


    Budgettet ligger på ca. 5.000 kroner.



    Hvilken bærbar kan I anbefale? Hvilken bærbar vil i vælge?



    PS. Jeg har lige et lille bonusspørgsmål: I dag er det normalt med mobiltbredbånd via USB-stick. Er det muligt at have mobilt bredbånd indbygget i en bærbar computer?

  • Altså budgettet på 5.000 kroner er jo også bare en ca. angivelse.
    Hvis man får væsentligt mere for pengene, så betaler jeg da gerne 6.500 kroner!!!


    KasperB, den laptop du linker til er relativt lækker. Den har dog et par mangler i forhold til mit første indlæg vil jeg mene!

  • Blackbrizz, specifikationerne ser fine ud, men den er dyr!
    Og så er den måske lidt for stor? Altså computeren skal jo primært bruges til studie, så jeg HÅBER på at en god realistisk vægt er på omkring 2 kg?!

  • SL300
    Den her er et fornuftigt bud, den findes sikkert også i andre hardware konfigurationer! Med Thinkpadserien plejer man aldrig at gå gal i byen mht holdbardhed.
    Den er relativt billig selv med en 4gb ram klods oven i (som Laptops også kan sætte i for dig)

  • Jeg kan varmt anbefale mm-visions laptops.


    Man får gode bærbare til billige priser.
    Har selv en, som jeg købte til skolebrug, som var til billige penge, men også som vennerne kan bruge til at spille på, når de er hos mig.


    Jeg faldt lige over den her. Den kunne måske være et godt bud?


    You be the judge ;)

  • nillern, tusind tak for foreslaget! Den har klart de specifikationer jeg leder efter, ellers kan jeg jo vælge det til!
    Men det er jo lidt sådan en "no-name"-computer?!
    Hvad er din erfaring med den? Nu har jeg googlet lidt, og fandt en person der brokkede sig lidt overstøj niveauet? (Godt nok i en af deres ældre modeller).


    Nogen andre der har erfaringer med Vision computere?

  • Min Dell XPS1330 har en indgang til et simkort bag batteriet. Så den har mobilt bredbånd indbygget. Har dog aldrig brugt det, da jeg bruger min Iphone som 3g modem.


    Du skal dog højere op i pris end et du selv foreslår. Du kan kigge i signatur og den har en pris på ca. 10k, men fik fandt den brugt til under 5k og stadig med 1 års reklamation. Den er ideel til studiebrug :)
    Prøv om du kan lave en god handel på DBA :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H