Jeg har siden slutningen af sidste måned kæmpet med nogen trojanske heste på min stationære computer. Fjernet alt hvad Malwarebytes, Spybot, SuperAntiSpyware og Trendmico (online scanner) kunne finde og var rimelig sikker på, at alt var rent nu. Skulle tage backup af nogen filer her i dag og valgte for en sikkerheds skyld at højreklikke på min mappe og bede Spybot at skanne den mappe. Og nu siger Spybot, at der er Vertumonde.dll i 5 Thumbs.db filer. Dette giver dog ingen mening, for hverken Spybot eller nogen af de andre skannere har set det før.
Spørgsmålet er derfor: har Spybot ret mht. Vertumonde? Af det jeg ved om den virus, er det nærmest umuligt at fjerne det.

Virtumonde.dll hjælp
-
-
Ingen forslag?
-
formater drevene.....den virker hver gang.
ved godt det tager tid og kan være et helvede, men spørg dig selv om du har noget du ikke kan undvære, og som er det bøvl værd.
-
Må indrømme, at der er en del ting, som jeg desværre ikke kan undvære. Men er der en måde, hvorpå jeg kan sikre mig, at der (ikke) er virus i de filer? Det kan jo ikke udelukkes, at Spybot siger noget forkert.