Casio EX-F1 hjælp

  • Hej.


    Jeg har her til jul fået kameraet Casio EX-F1. Når jeg optager highspeed videoer "flikker" lyset som om det tænder og slukker hele tiden. Jeg har ikke fået det prøvet udenfor endnu da der ikke har været så meget lys, men hvis jeg nu skulle bruge en spotlampe som ikke gjorde det, hvilken skulle jeg så gå efter?

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Det er fordi du optager i highspeed ved 230/fps eller mere også kan man se at væksel strøm kommer i "bølger" til lyset i virkeligheden, dine øjne er bare for langsomme til at opfatte det, det er kameraet dog ikke ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Jeg tror de andre har ret mht. lyset inden for. Selv om lyset nok ikke når at gå helt ud, så falder lysstyrken nok mærkbart i hver svingning. Hvis du har nogle kraftige pærer, så er det nok mindre mærkbart.


    Men ellers...


    Det lys du kan bruge indenfor kan fx være fra nogle jævnstrøms-lamper du har. Typisk en arkitektlampe på skrivebordet eller måske nogle indbygningsspot. Alternativt kan du bruge HF lysstofrør, som heller ikke blinker med 50 Hz. Disse rør blinker stadig, men med mellem 10 kHz og 300 kHz (alt efter model og fabrikat). Det vil dit kamera ikke næppe opdage, selv ikke på über-high-speed. :razz:


    PS. Sparepærer bruger også små HF lysstofrør.

  • Tak for alle svarene, jeg vil lige se nærmere på nogle forskellige lamper i huset.
    Jeg filmer i øvrigt med 300 fps.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Tror i det ville kunne gå med sådan en fyr? http://www.belys.dk/product.asp?product=1153

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Jeg ville gå efter spotlys der bruger DC, hvis jeg var dig. Eller lysstofrør med HF spole/forkobling. Alt efter hvor stort det du skal oplyse er.


    Den lampe du linker til der er stadig en almindelig glødelampe, så den vil have samme tendens som dine almindelige lamper til at give lidt flimmer. Jeg skal dog ikke kunne sige hvor meget der er forskel, men med DC eller HF lysstofrør er du helt fri for flimmer. :)


    Hvor stort er det du regner med at optage, siden du har kig på så kraftig en lampe? :D


    EDIT: Kan se det faktisk er svært at finde HF forkoblinger i online butikker, men hvis du går ned og snakker med din lokale lysbutik/elektriker, så kan de helt sikkert hjælpe dig. Det er noget ala dem her: http://www.glamox.dk/glx/Deskt…x=1&tabid=226&MenuID=5121

  • Tak :D

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_