Windows Vista?

  • Jeg har en zepto computer med windows vista på, og den er virkelig irriterende.


    Jeg har lige fået den tilbage fra reparation, men den driller konstant.


    Hver gang jeg tænder min computer, så går den simpelthen i hak ved opstart. Det gør det den der, hvor der står Microsoft Corporation og så er der sådan en ting som kører frem og tilbage. Det er lige før, at man kommer til der hvor man skal skrive sit kodeord.


    Jeg kan dog godt få den startet i fejlsikret tilstand. Efter det laver jeg en systemgendannelse, men det virker stadig ikke. Så bliver jeg nødt til at lege med alle systemgendannelser og prøve hver enkelt en, indtil det virker.


    Så når jeg har fået computeren tændt i normal tilstand, og når jeg skal slukke den igen og så tænde på et senere tidspunkt, så er jeg tilbage hvor jeg startede, hvor den går i hak ved opstart.


    Ved I, hvad jeg kan gøre?

  • Når du nu engang har den kørende i normal tilstand, så gå ind i kontrolpanel og find noget system-log under Administration. Kig i loggen og se, om det røber hvad den strander på. Kig endvidere i Enhedskontrol i System (eller Min Computer, højreklik, Egenskaber, Hardware, Enhedskontrol) og se om der er gule spørgsmålstegn for manglende drivere. Ellers må du prøve at overveje, hvordan du geninstallerer. Hvor har du drivere ? findes der windows 7 drivere ? google på hvilken linux, der kører bedst med den bærbare. Linux er ganske udmærket, dog spil undtaget, selv om man kan noget med wine.

  • Umiddelbart lyder det i mine ører, som om du mangler en driver eller den er ikke ordentlig installeret, siden du kan starte op i fejlsikret tilstand.


    Har du ikke selv en driver cd til computeren, så er der her et link til alle Zepto drivere


    http://zepto.contigio.com/


    De kan nemlig være lidt svære at få fat i, da Zepto jo er gået konkurs.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.