PS3-spil købt i USA. Virker de?

  • Tjah...overskriften siger vel det hele. Virker PS3-spil købt i USA?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ja.


    Købte GTA IV da jeg var på ferie i orlando og det spiller max :) Min bror købte også et (red faction måske..) og det er der ingen problemer med heller. Mener ikke der er regionskoder på ps3 spil, sååå no worries :)


    EDIT:
    Wiki link:
    http://en.wikipedia.org/wiki/R…#Video_games_and_consoles


    Quote

    Like the PSP, the PlayStation 3 is region free for gaming when it comes to PS3 games. All games available for the PlayStation 3 are region free, however backward compatibility modes (i.e. PlayStation 1 and 2 games) are region locked. Blu-ray Disc and DVD region codes are also enforced.[5] While the PS3 does have hardware regional lockout support,[3] Sony apparently has no intentions to use it.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg læste på nettet at det står spilproducenterne frit for at lave regionskoder, men er det noget de gør eller er der stor chance for spillene virker.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det er korrekt, at producenterne selv kan vælge, om der skal være regionskoder på. Som hovedregel er alle PS3 spil regionsfri, så spil fra USA kan godt afspilles.


    Der er dog et spil (som jeg selvfølgelig ikke kan huske nu), som kom med regionskode, hvilket skabte kæmpe ramaskrig, så det sker nok ikke igen foreløbigt :P