Kan Post Danmark ikke selv de Told regler de håndhæver?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Rasmus66 --> Du får INTET før pakken er blevet fortoldet (pakkens værdi anslået, og told og moms beregnet). Derefter skal du afhente pakken - og betale før den bliver udleveret. Så hvordan du har tænkt dig at udføre dit trick, er mig en gåde... ;)


    Så vidt jeg kan se så skal du netop hente din pakke, betale alt lortet.. sende en tom pakke retur til afsendere, og så bevise til Told & Skat at du har altså sendt pakken retur, da det enten var fejlkøb eller fejl ved varen..
    Så kan det godt være at de giver det gebyret tilbage.. :)
    Sådan kunne jeg godt se det lade sig gøre..

  • Hvordan i al verden synes i det er urimeligt at postdanmark tager 150 til 200 kroner for at fortolde en pakke ?


    Det kan jeg simpelthen ikke forstå, og så samtidig beskylder i dem for bare at tage så mange penge til sig som muligt. Tvivler egentlig på om der er en større overskudsforretning i netop tolden:D de skal sørge for det nederen papirarbejde. De skal undersøge, hvad der er i pakken. de skal vurdere pakkens indhold. Kan absolut ikke se noget urimeligt i at de tog 200 kroner for det, hvis det var min pakke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    Så vidt jeg kan se så skal du netop hente din pakke, betale alt lortet.. sende en tom pakke retur til afsendere, og så bevise til Told & Skat at du har altså sendt pakken retur, da det enten var fejlkøb eller fejl ved varen..
    Så kan det godt være at de giver det gebyret tilbage.. :)
    Sådan kunne jeg godt se det lade sig gøre..


    Ved returnering af pakker kan du få returneret told+moms, mens deres gebyr ser du aldrig igen (har lige være igennem hele møllen med noget grej jeg skulle returnere til en biks i LA).


    Jeg har svært ved at se hvorfor folk er så meget oppe at køre over at der skal betales told+moms. Sådan er det at bo i DK (EU for den sags skyld). Der er en grund til at varerene ofte er billegere i USA eller østen - der skal der ikke betales afgifter! Somregel er det også bare et spørgsmål om at bestille nok af gangen til at gebyret er underordnet, og så er der alligevel penge at spare (bestiller sjældent for under 1500-2000 kr af gangen).


    /ask

  • Jeg syntes personligt at Post Danmark tager alt for meget i gebyr for at "behandle" en vare. Måske hvis der blev sat en minimumsgrænse eller brugt % istedetfor. Sådan som det er nu betaler man jo mere for transporten end varen ved mindre køb fks. fra USA eller andre steder uden for EU (Ja og hvorfor lige det - det skal jo alligevel med et fly fra A til B...)


    Jég er ihvertfald alt andet end tilfreds med Post Danmark i disse dage. X(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Post DK: http://postdanmark.dk/contentf…/faq/faq-category9524.htm
    Står ret tydeligt efter min mening.


    Og hos told og skat:
    "Du skal betale told, hvis dine varer tilsammen har kostet mere end 1.150 kroner. Har dine varer tilsammen kostet mere end 80 kroner, skal du betale moms og eventuelt også danske punktafgifter."



    Præcis som jeg skrev tidligere :) Kan ikke være så svært.