Måske lidt sort humor kan muntre dig lidt op?
En dag var himlen ved at være overfyldt. Ikke mere plads.
Vor Herre spekulerede over pladsproblemet og gav Skt. Peter besked på, kun at lukke dem ind, der virkeligt havde fortjent det.
Skt. Peter gik tilbage til sit arbejde og kort tid efter, bankede en middelaldrene mand på porten og ville ind i himlen.
Skt. Peter sagde: "fortæl mig hvad der skete."
Manden fortalte: Jo, jeg vidste, at min kone havde en affære, så i morges ville jeg tage hende på fersk gerning. Jeg tog på arbejde, som sædvanligt, men jeg tog ikke med bussen, men ventede en time og tog så hjem igen.
Der lå min kone, nøgen i sengen, med sveden perlende af sig og der lå også mandetøj på gulvet. Jeg gik helt amok og ledte efter svinet, men jeg kunne ikke finde ham. Pludseligt hørte jeg en stemme skrige på hjælp ude fra balkonen. Der hang han i undertøj. Jeg hoppede op på gelænderet og trampede på hans fingre, så han slap og jeg nød synet, da han faldt 10 etager ned. Pokkers, han ramte nogle buske, da han landede og døde ikke, men lå og kravlede rundt dernede. Jeg tog det første og største jeg kunne få øje på, køleskabet, slæbte det ud på balkonen og over gelænderet. Fuldtræffer, han var helt mast dernede. Anstrengelserne var for meget for mit hjerte og jeg døde af hjertestop.
Skt. Peter: "Du har haft en hård da. Du må komme i himlen."
Den næste mand bankede på porten og Skt. Peter advarede ham: "Kun dem, der virkeligt har fortjent det kommer ind. Lad mig høre din historie".
Manden: Jeg stod op her til morgen og kørte en tur på min motionscykel, som står på balkonen på 11. etage. Da jeg var oppe i fuld fart, gik den i stykker og jeg fløj ud over balkonen, men heldigvis lykkedes det mig, at få fat i gelænderet på balkonen på 10. etage. Da jeg skreg på hjælp, kom der en galning farende og trampede mig på fingrene, så jeg faldt. Nu dør jeg, tænkte jeg, men jeg landede i nogle buske og da jeg ville rejse mig op, blev jeg ramt af et køleskab og døde.
Skt. Peter (som prøvede at holde masken). " Du må komme i himlen"
Den næste mand bankede på porten. Skt. Peter: "Du skal virkeligt have en god historie for at komme i himlen kammerat."
Manden: Jeg ved ikke hvad der skete. Jeg var nøgen og gemte mig i et køleskab.