Reperation af lava lampe !

• Hey

Ja jeg føler sq lidt man kan spørge om alt herinde så her kommer et meget underligt spørgsmål ! :))

Jeg har en lava lampe som jeg er meget glad for !! Elsker dem simpelthen og denne jeg har her er en gammel en fra dengang de var populære. Den kostede 700 kr i sin tid. Det var jo så også dengang de kunne finde ud af at lave dem for dem man kan få idag er enten sådan nogle børnelamper eller også holder de bare ikke.

Det der er sket er at der var en der kom til at vælte min lava lampe så den blev godt og grundigt rystet. Nu ser vandet så helt grumset ud og det er lidt en skam! Det var jo meget mere gennemsigtigt før :(

Er der nogen af jer der ved om det vand der er i sådan en lampe er alm vand ?! Og kan man evt. bare skifte det? Eller er der nogen af jer der har nogle andre tips til hvordan jeg kan redde den, eller er min elskede lava lampe doomed ? ;(

~D

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

• Det er vidst bare fordi du har fået lavet en god emulsion. Prøv bare at lad den køre i et par dage, og se om den ikke "kommer" sig helt af sig selv.

/ask

Oprindeligt indlæg af Poco
    Har ikke selv erfaring med sådan noget, men fandt det her:

How To Fix A Lava Lamp

Den vil jeg nok prøve hvis det ikke hjælper at lade den køre i noget tid :)

Oprindeligt indlæg af jacobask
    Det er vidst bare fordi du har fået lavet en god emulsion. Prøv bare at lad den køre i et par dage, og se om den ikke "kommer" sig helt af sig selv.

/ask

Læste et sted at man kunne lave det ved at tænde den og lade den være tændt til det lige nøjagtigt begyndte at bevæge sig også slukke igen og lade den køle ned og gentage processen indtil det er gennemsigtigt igen. Faktisk som du siger.

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    2x GeForce GTX295
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

Oprindeligt indlæg af Pulse
    Jeg tænker lidt at hvis du smider en kraftigere pære i, så tvinger du al "lava'en" op i toppen, hvorved at vandet gerne skulle blive lidt klarere igen. Lavaen køles ikke så hurtigt og samler sig bedre.

Bare en ide... :D

Det var faktisk også en god idé.. der sidder en 60 watt deri nu. Tænker så bare om den kan holde til hvis man f.eks. smed en 100 watt i ?

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    2x GeForce GTX295
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

Oprindeligt indlæg af FonZi
    Det der er sket er at der var en der kom til at vælte min lava lampe så den blev godt og grundigt rystet. Nu ser vandet så helt grumset ud og det er lidt en skam! Det var jo meget mere gennemsigtigt før :(

Er der nogen af jer der ved om det vand der er i sådan en lampe er alm vand ?! Og kan man evt. bare skifte det? Eller er der nogen af jer der har nogle andre tips til hvordan jeg kan redde den, eller er min elskede lava lampe doomed ? ;(

Du skal bare slappe af og ikke være utålmodig ;)
    Efter et par dage er det meste væk og indenfor en uges tid er den næsten tilbage til normalt (hvis den er rigtig godt rystet, altså.)

Det er en dårlig ide at putte en kraftigere pære i. Den er varmere, og du vi derfor få et dårligere visuelt resultat - udover at det potentielt er farligt.

P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

Oprindeligt indlæg af Yonzie

Du skal bare slappe af og ikke være utålmodig ;)
    Efter et par dage er det meste væk og indenfor en uges tid er den næsten tilbage til normalt (hvis den er rigtig godt rystet, altså.)

Det er en dårlig ide at putte en kraftigere pære i. Den er varmere, og du vi derfor få et dårligere visuelt resultat - udover at det potentielt er farligt.

Jeg mente nu ikke at han skulle have den kraftigere pære i for evigt - kun indtil den voks der danner "lavaen" i lampen var smeltet bedre sammen...