Årtiets bedste spil ? (nu med afgørelsen)

• The Sims - pga. ideen som har fanget en masse spillere lige siden. Jeg har ikke selv spillet det så meget, og Diablo 2 var også et godt bud, men synes ikke Diablo 2 fortjener det, da det ikke var specielt opfindsomt i forhold til Diablo 1.

Grand Theft Auto: Vice City - synes det var et svært år for har ikke et specielt forhold til nogen af de spil der, men synes helt klart at GTA blev mest kendt da Vice City udkom, det satte ligesom et ekstra skup til den genre.

World of Warcraft - et af de mest spillede spil og satte sig ret hurtigt på RPG tronen, selvom jeg ikke bryder mig om spillet kan man vidst ikke komme uden om dets store indflydelse.

Company of Heroes - Synes det gav et helt nyt pift til en ellers mere eller mindre døende real-time-strategy genre. Det her er nok det eneste nyere strategi spil som jeg har hygget mig med, ellers har jeg følt at der intet er sket siden Age of Empires og Red Alert 1. Overvejede også COD4:MW, men synes ikke det har fortjent så meget, jo det er populært og et godt spil, men intet specielt nyt ved spillet, så synes ikke det fortjener min stemme.

Orange Box - det siger sig selv, fantastiske spil, både puzzle, single player og hold baseret, og så er det til grund for mange andre spil, så det fortjener det helt klart.

Fallout 3 - godt nyt til FPS genren og kombinerer en masse sjove aspekter, har dog ikke haft fornøjelsen af at spille det så meget selv :)

AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3

• Baldurs Gate II, der er intet der kommer tæt på det, end ikke den dag idag.

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

• Nå så blev det afgjort. Følgende er taget direkte fra troldspejlets hjemmeside :

"Det tredje årtusinds første årti - som altså er årene fra 2000 til og med 2009 - var også det første årti, hvor computerspil ikke længere blev betragtet som noget ligegyldigt eller skadeligt pjat. Men det er ikke så mærkeligt, for der er kommet enorme mængder af spil og rigtig mange af dem fortjener at blive husket.

Det ville vi på Troldspejlet bidrage til, ved at nominere en række spil, der til sidst skulle ende med at blive en liste over de 10 bedste fra dette første årti.

Det var dog MEGET sværere end vi troede, da Troldspejlets redaktion skulle nominere dem der måske kunne komme på tale. Og listen blev ekstremt lang og diskussionerne var lige ved at blive blodige.

Der endte i alt 60 nominerede spil på Troldspejlets liste. Derefter var op til seerne at afgøre, hvem der skulle på den gyldne Top 10.

Afstemningen er nu slut og vi kan således afsløre 00'ernes 10 bedste spil, ifølge Troldspejlets seere:

1 - World of Warcraft
    2 - Grand Theft Auto: Vice City
    3 - Diablo 2
    4 - Call of Duty 4: Modern Warfare
    5 - Battlefield 1942
    6 - Fallout 3
    7 - The Orange Box
    8 - FIFA 09
    9 - Need for Speed: Underground
    10 - Uncharted 2: Among Thieves"

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• Synes det er godt ramt for mig vedkommende :) ud over Fifa og Uncharted, så har jeg spillet alle spillene og kan se tilbage på mange, mange timers spillen.. Rigtigt gode titler

Synes ikke helt wow har fortjent at være på toppen som det er nu, men det er jo også en liste over spil fra 00'erne og dengang det udkom var det squ toppen af poppen!

Vice City har de også placeret godt :) synes dog San Andreas også fortjener en plads

• Tja jeg er også rimelig enig med udfaldet dog mangler jeg MOHAA på listen - det har jeg sgu brugt rigtig mange fede timer på sammen med klanen.

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• Personligt kan jeg ikke lige nikke genkendende til Fallout 3, som var noget af det mest buggy spil jeg nogensinde har været ude for (og uden en ordentligt historie), og Orange Box - flere spil nomineret som et enkelt, nice move. :roller:

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

Oprindeligt indlæg af Illanair
    Personligt kan jeg ikke lige nikke genkendende til Fallout 3, som var noget af det mest buggy spil jeg nogensinde har været ude for (og uden en ordentligt historie), og Orange Box - flere spil nomineret som et enkelt, nice move. :roller:

Synes nu ikke Fallout 3 var buggy? Der var nogle småting hist og her, men det var satme også en stor verden, med mange nye ting og features.. Så lidt bump på vejen er uundgåelige.. Mest buggy spil du nogensinde har prøvet? Så gad jeg godt vide hvilke spil du plejer at spille..

Orange Box var jo én udgivelse.. Det er vel kun fair at rate hele pakken.. Synes også både Portal og Episode 2 mere end fortjener en plads på listen.. Har ikke brugt TF2 dog..

• Vi har tydeligvis ikke spillet det samme Fallout 3 kan jeg høre. . . :roller:

Èn udgivelse måske, men nu hed det jo heller ikke "bedst udgivelse" men bedste spil - men som den kære Stegelmann, kan man roligt tage afgørelsen med et gran salt - endnu mere når man har kigget de mange latterlige or fuldkomment irrevelevante kommentarer igennem da afstemningen kørte. :roller:

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().