The Sims - pga. ideen som har fanget en masse spillere lige siden. Jeg har ikke selv spillet det så meget, og Diablo 2 var også et godt bud, men synes ikke Diablo 2 fortjener det, da det ikke var specielt opfindsomt i forhold til Diablo 1.
Grand Theft Auto: Vice City - synes det var et svært år for har ikke et specielt forhold til nogen af de spil der, men synes helt klart at GTA blev mest kendt da Vice City udkom, det satte ligesom et ekstra skup til den genre.
World of Warcraft - et af de mest spillede spil og satte sig ret hurtigt på RPG tronen, selvom jeg ikke bryder mig om spillet kan man vidst ikke komme uden om dets store indflydelse.
Company of Heroes - Synes det gav et helt nyt pift til en ellers mere eller mindre døende real-time-strategy genre. Det her er nok det eneste nyere strategi spil som jeg har hygget mig med, ellers har jeg følt at der intet er sket siden Age of Empires og Red Alert 1. Overvejede også COD4:MW, men synes ikke det har fortjent så meget, jo det er populært og et godt spil, men intet specielt nyt ved spillet, så synes ikke det fortjener min stemme.
Orange Box - det siger sig selv, fantastiske spil, både puzzle, single player og hold baseret, og så er det til grund for mange andre spil, så det fortjener det helt klart.
Fallout 3 - godt nyt til FPS genren og kombinerer en masse sjove aspekter, har dog ikke haft fornøjelsen af at spille det så meget selv