• Min hardisk er gået ned, så nu bruger jeg en anden på 500 gb som jeg brugte til lager, jeg vil så have en ny hardisk, tænker om jeg skal købe mig en SSD harddisk til mit OS, og så bruge min 500 gb til lager, men hvad kræver det af plads på SSD til OS, hvad ville du gøre,,taktak

  • Hvis det kun er til styresystem og lidt programmer, så er en 80 GB SSD fint nok. Win 7 kræver ca. 16 GB og 20 hvis det er 64 bit versionen. Ellers nap en 300 GB Velociraptor, så er der plads til styresystem, programmer og spil. Du kan så bruge din 500 GB til lager m.m.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandmanden
    Okay jeg spiller meget, men kan jeg så godt ins mine spil på det andet drev( ikke os drev)


    Selvfølgelig kan du det. Grunden til at jeg har en Velociraptor i stedet for SSD er at jeg kan have OS, spil og programmer på samme hurtige disk.

  • okay hvad ville du råde mig til at købe, hvis jeg vil give mellem 1000-1500 for at få mere styrke på hardisk, skulle jeg købe en ssd måske denne, og så ins mine spil på den anden hardisk.
    eller ville jeg få mere styrke hvis jeg køber en raptor på 300 gb


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=485983


    eller denne ved så ikke hvad forskellen er på disse 2


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=489719


    du siger så at det kræver 80 gb til styrresystemet, så 64 er ikke nok, man kan jo få en 64 gb til 900 kr, så mange penge at sparer. så problemet er jo hvad man skal vælge og hvad der giver mest, tænker bare på at hvis mine spil ikke bliver ins på den ssd men på den anden harddisk, om det ville give noget.

  • Nej, jeg siger ikke at styresystemet fylder 80GB. Jeg skriver at Microsofts anbefalinger til Win 7 er 16/20 GB. Du skal dog tage højde for et hav af cookies, midlertidige internetfiler og alt det andet skrammel der optager plads på din C: partition. 64 vil også være nok, hvis du installerer spil, programmer m.m. på harddisk nr. 2.


    Jeg havde taget x-25'eren :)


    Min tankegang er dog, at du får noget mere for pengene med en 300Gb Velociraptor. Den er også lynende hurtig og fordelen er at du så har spil, programmer osv. på en hurtig harddisk - i stedet for en halvslatten lagerdisk.