Hjælp Corsair 2000 MHz C8

  • Nu har heg efterhånden OC'ed et godt stykke tid nu, og ville derfor have nogle hurtigere ram til system.
    Jeg købte derfor disse:
    http://www.newegg.com/Product/Product.as...
    Part Number: CMG6GX3M3A2000C8(desværre C8!)


    MEN, Jeg kan bare IKKE nå højere end 1723 MHz på disse på systemet, som er følgende:
    ASUS Rampage Extreme II
    i7 920 D0@4.2
    Sapphire 5870+9800Gt(Phyxs)+ Diverse


    Mit system fryser eller hænger eller kommer med BSOD, hvis hasigheden er højere end 1723 MHz på Ram.
    Det kan ikke lige være menigen med det MOBO!


    Jeg har kørt MEMtest86+, og det er IKKE fejl på ram, bootes der videre til lige før Windows kommer til skrivebord fryser systemet, hvis hasigheden er højere end jeg har skrevet.


    Jeg har kontaktet Corsair TEAM for hjælp, men der ved jeg jo ikke hvornår de lige har tid, så derfor spørger jeg jer, i må da vide besked!


    På forhånd tak...


    NB Tråd kører også på HOL!

    ASUS ROG G751JY
    ASUS Zonar Essence One - DAC Converter
    Logitech G19s
    Logitech G27
    Corsair Vengeance Mouse FPS Gaming


    :9xo

  • Hvis det er QPI/DRAM V du mener, så er det 1.6 V.
    North Bridge eller UnCore speed er 4200 MHz


    Det meste står på auto...


    Beklager den længe svartid!

    ASUS ROG G751JY
    ASUS Zonar Essence One - DAC Converter
    Logitech G19s
    Logitech G27
    Corsair Vengeance Mouse FPS Gaming


    :9xo

    Rettet en gang, sidst af Mortenval ().

  • Godmorgen.


    Jeg tror sku godtnk at jeg har dårlige ram, jeg kan under ingen omstændigheder komme derop hvor de skal/er købt til at køre(2000).
    Dog jeg har testet dem somsagt med memtest v. 2095 MHz UDEN fejl, så jeg undrer mig virkelig meget.
    Jeg har gjordt som du har sagt men ligemeget hjælper det.
    Jeg har enda lavet en ny instalation af OS, for at se om det var det der var galt, men nej.
    Jeg regner med at sende dem ind, jeg har bare ikke andre ram jeg kan sætter istdet, så jeg skal undvære min PC i 7-10 dage-SURT.


    Men tak for hjælpen, og jeg er stadig åben for forslag...

    ASUS ROG G751JY
    ASUS Zonar Essence One - DAC Converter
    Logitech G19s
    Logitech G27
    Corsair Vengeance Mouse FPS Gaming


    :9xo

  • Der er andre der har haft problemer med det bundkort og de RAM, så ingen af delene er nødvendigvis i stykker, det er bare ASSUS der ikke kan finde ud af at lave en ordentlig BIOS med god overall RAM kompatibilitet, (det har de jo bevist så mange gange før) har du sidste nye BIOS ?


    http://hwt.dk/forumthread.aspx?ThreadID=277582


    Hvor er du fra? Hvis du er fra Århus området kan jeg teste dem, og du kan låne et par andre ram i mellemtiden.

  • Noxon, tak for tilbudet, men jeg bor desværre nede på Als i Nordborg.(Skal nok udfylde min profil ordentligt!)
    Jeg har fået dem til at rende 1904 MHz med timings 8-8-8-24
    QPI er på 1.55, ellers for jeg BSOD


    System klarer HyperPi 15.6 sekunder!! udemærket syntes jeg, når nu jeg ikke kan få dem til at rende stærkere i windows.


    I Memtest 86+ kan de klare 2095 MHz, hvordan kan det så være Noxon?


    På forhånd tak...

    ASUS ROG G751JY
    ASUS Zonar Essence One - DAC Converter
    Logitech G19s
    Logitech G27
    Corsair Vengeance Mouse FPS Gaming


    :9xo


  • Har selv haft samme ram som dig men valgte at sælge dem og købe nogle OCZ (billigere) og de kan køre det samme på mit asus bundkort. Altså til bench kunne de køre hurtigere men til 24/7 stabilitet var det ik optimalt. Bor i sønderborg kommune så hvis der nogle problemer siger du bare til :cheers:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Det er bare så underligt, jeg har opdateret bios i morges til 1639 version, men det er faktisk ikke blevet et hak bedre, selvom ASUS forsikrer at de er kompatible med disse ram-træls.


    Ligenu kører ram i timings 7-7-7-20-t2 ved hastighed 1646 MHz.
    Så du kan nok se at det er for dårligt.


    Men det kan være du kan forklare mig, hvordan de ellers kan køre ved 2095 MHz , 8-8-8-24 t2 i Memtest86+ i 2 timer UDEN fejl.
    Så prøver man at boote til OS, og så "freezer" hele system lige inden skrivebord, jeg forstår det ikke.
    Så derfor den valgte timings ved MEGET lavere hastighed.


    Jeg håber at høre fra dig, og på forhånd tak.

    ASUS ROG G751JY
    ASUS Zonar Essence One - DAC Converter
    Logitech G19s
    Logitech G27
    Corsair Vengeance Mouse FPS Gaming


    :9xo

  • Update: Nu er jeg oppe på 1746 MHz ved timings 7-7-7-20 t2, det begynder at hjælpe.
    Men hvis jeg hæver multiplyer på cpu, så crasher system næsten øjebikkelig i windows 7 64, men IKKE ved Memtest86+...
    Hvordan hænger det sammen?


    Er stadig LINX, Prime, orthos og HyperPi stabil...

    ASUS ROG G751JY
    ASUS Zonar Essence One - DAC Converter
    Logitech G19s
    Logitech G27
    Corsair Vengeance Mouse FPS Gaming


    :9xo

    Rettet en gang, sidst af Mortenval ().