convertxtodvd kræver doublelayer dvd

  • Hej Tweakere: jeg har nogle avi filer, som jeg gerne vil ha brændt.. og jeg bruger gerne convertxtodvd3.
    men jeg har et lille/stort problem..! Den ene film varer 2.t. og 22.min. Og programmet giver et konverteringsråd, der hedder god/middel... men så snart filmen er konverteret, råber den på en doublelayer disk, da den pludselig nu finder ud af, at der ikke er plads på disken.. hvad går der galt??


    Ps. jeg har prøvet at vælge den brugerdefineret størelse på 4700 mb


    Et hvert råd er velkomment :D


    venlig hilsen: Jimmi

  • Har convertX2dvd på hjemmecomputeren, men ik brugt den i lang tid.


    Hvor meget fylder det totale output files???
    Du skal jo huske den laver dem jo til .vob filer
    Men min version har heller aldrig spurgt efter double-layer dvd-disc :crazyeyes:

    Asus P5K ,Intel P35 Bios v.1201 Intel Core 2 Duo Q9300 @ 3000Mhtz 1,50v Corsair 4x1Gb ddr2@ 801 2,20v Liteon LH-20A1H487C 20X 1x OCZ 120Gb primær disk,1x500Gb dat disk XFX HD Radeon 7770 13.6 64bit ati driver, Creative X-fi Xtreme Music, Avira 2014 antivirus psu: Corsair CMPSU-650TXEU, 650Watt 12v52A Windows 7 Ultimate 64bit Antec Nine Hundred kabinet Zalman 9500 LED cpu-køler

    Rettet en gang, sidst af 187Man ().

  • hej 187Man: tak for din henvendelse.
    for at være helt nøjagtig så fylder avi filen i sig selv 820mb inden konverteringen og varer 2.t. og 21.min.
    convertx2dvd skriver at den fylder 3,13 Gb på disken.. ved ikke rigtigt om det er det du mener med output størelsen...?? :crazyeyes:


    Det kommer jo nok ikke som en overraskelse, når jeg siger at, jeg ikke er så rutineret på dette område hehe ;)

  • har selv version 4.0.4.313 i Settings --> Encoding


    har jeg sadt


    Encoding options: HQ (Short project) --> Up to 80mins


    man kan os vælge SP (Medium projects) --> Up to 160min. & LP (Long projects) 160min. or more



    Target size: DVD-5 (4300 MB)


    man kan so vælge DVD-9 (8100 MB) & Custom



    Conversion priority: Time Critical


    og klikket Two-pass encoding til



    mit sidste project i den blev på 3,99gb (4.284.940.288 bytes) og det gik fint os billede og det, prøv evt. at opdater hvis du bruger en ændre udgave har brugt convertxtodvd ihvertifald 2 el. noget og den funker fint til det jeg bruger den til, det ska så siges jeg altid laver uden menu, og med en længde på 1time 19min og 11sek blev billedet meget fint synes jeg til dvd men oki det var så os video i 1280x720 jeg kørte ned ^^

  • tak for de gode råd puma99dk|:D
    Men har det så stor betydning, om man vælger at ha menu med også.- her tænker jer primært på kvalitet og hvor meget plads der så kraves på dvd skiven??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af motley26
    tak for de gode råd puma99dk|:D
    Men har det så stor betydning, om man vælger at ha menu med også.- her tænker jer primært på kvalitet og hvor meget plads der så kraves på dvd skiven??


    tænkt på hva du primært bruger menu'en til?


    er der et lydspor så vælger du jo ik det, og en undertekst så har du jo ik noget at bruge de 200-500mb plads på og når du kan vælger lydspor og subs til at køre som default hva ska du så med det?