Netværkskabel/stik der driller, 100mbit/1gbit

  • Hejsa


    Jeg har sat en ekstra computer til netværket med et kabel der går igennem væggen.


    Jeg har taget et kabel med fastmonteret stik, der før jeg klippede enderne af kørte 1gbit.


    efter jeg har sat stik på igen (nogle gamle nogen fra computerkassen) kører det kun 100mbit



    Jeg tog et nyt kabel der ikke har været klippet, det kører fint med 1gbit.. Nu er spørgsmålet om det kan være stikkene.. Jeg har samlet det lige over, og skiftet stikkene 3 gange, stadig 100mbit..


    Hvad gør jeg forkert?

  • forstår ikk helt. har du bare klippet et stik af og sat et nyt på (med en klemmetang osv.) eller har bare samlet det samme kabel igen, og forbundet ledningerne med muffer eller lign?

  • først bare det ene stik af, så gennem væggen, og nyt stik på.. 100mbit..
    nyt stik af, nyt stik på igen, samme problem..


    Begge stik af for at kontrolere rækkefølge af farver i stikket, og på igen.. stadig 100mbit



    alt arbejde med netværkstik-tang selvfølgelig.. ikke noget med muffer! (kunne nogen finde på det?)

  • Lyder sært.. men jeg har fulgt nøjagtig den farvekode der var på hjemmesiden jeg postede tidligere.. -og farverækkefølgen om hvordan de er snoede har en effekt..


    Nu kører jeg 1gbit.. ;-)

  • Ja, det siger vel kun lidt om at tolerancerne er væsentligt mindre når der skal samles til 1Gbit.


    Det er svært at sige hvad der har været galt, men et par der ikke er klemt ordentligt ned kan godt gøre en forskel på 100Mbit og 1Gbit.


    Det er da godt at høre at det virker nu.


    /ask