Langsom windows 7

  • Hej


    Jeg har netop opgraderet mit system fra vista til windows 7, og jeg synes det er urimeligt langsomt set i forhold til den megen positive omtale af w7. I opstart tager den et godt stykke tid længere end vista, og ved fx opstart af explore 8 (og generelt alle andre programmer) skal den lige tænke en ekstra gang over tingene. Kan det virkelig passe? Jeg købte ellers computeren for at være på den sikre side (i august).


    Mit system er:


    Powergame-pc-i7-920, HD4890-1GB, 500GB, 6G-DDR3, DVDRW


    Kh
    Torben

  • Meget mystisk..
    Har "næsten" samme setup, og her er Windows 7 MEGET MEGET hurtigere end Vista.


    Var der meget installeret på computeren da du opgraderede fra Vista?
    Eller var det en frisk Vista-installation du opgraderede?


    Jeg har selv installeret en helt frisk version af Windows 7.
    Har altid hold mig væk fra opgraderinger.

  • Hej
    Tak for svarene. Keg vil prøve at lave en ren installation.


    Jeg havde egentlig også forventet at jeg skulle lave en ren installation. Men jeg så det som en "farbar vej" vej at opgradere, for på cd-rom-coveret stod der at jeg kunne vælge mellem 1) "Opgradere fra vista" og 2) "Brugerdefineret hvis du opgraderer fra xp". Da jeg ikke opgraderer fra xp tænkte jeg at det var det rette valg.


    Er der nogen der kan bekræfte at det er korrekt at vælge "Brugerdefineret hvis du opgraderer fra xp" for på den måde at lave en ren installation. Også når jeg nu formaterer skidtet 8o


    kh
    Torben