Er du blvet arbejdsløs under krisen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Atro
    Jeg er fyret fra 31/12 grundet 3mnd opsigelse,men får først den egentlige dom i slutningen af denne måned...


    Er det dig der køre for DHL? Surt mand. ;(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • jeg svaret ja


    jeg blev også fyret under krisen, arbejdede for Siemens Wind Power 18/3-09, og det blev gjort via en prikke runde.. hvor nederen var det lige!


    fik dog job igen inde for mine 3 måneders "fristilling".

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af !wfdijeg blev også fyret under krisen, arbejdede for Siemens Wind Power 18/3-09, og det blev gjort via en prikke runde.. hvor nederen var det lige!


    Hvad er en prikke runde lige? :)

  • Det er hvor ens chef( i dette tilfælde min chef's chef ) kommer hen og lige tager en til siden og så enten siger du er fyret eller at du er fritstillede pr dags dato (samme samme), og så har man typisk 10-15min til at pakke sine ting og komme ud af døren.


    Det er typisk sådan en prikke runde foregår. Så man er total uvindende om det fra starten af, og det er absolut ikke en sjov oplevelse.

  • Jeg blev ikke direkte fyret men blev enig med min boss om at stoppe da jeg først skulle passe min 1 år gamle søn i 3 md indtil han kunne komme i dagpleje, for derefter at starte på en uddannelse.
    Der skete så det at jeg ikke kunne komme ind på den uddannelse uden jeg skulle opkvalificeres som vil tage endnu 1 år ekstra først så det har jeg først sagt nej til.
    Imens er det blevet krisetider i byggeriet med fyringer også på mellemleder nivau hvor jeg var før så de har ikke lige brug for mig lige nu, måske i marts april eller maj.
    Bad luck. ;(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg arbejder på Lindø værftet på Fyn, vi er også i farezonen men er da heldigvis ikke blevet fyret endnu

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Jeg tog indtil marts sidste år grundforløbet til datateknikeruddannelsen og kom i klemme da jeg skulle ud som lærling. Mange afviste ansøgninger og 3 jobsamtaler senere har jeg stadig ikke fået en plads (hvilket krisen nok delvist er skyld i), så derfor har jeg opgivet den uddannelse helt.


    pr. 1. februar skal jeg starte på den nye uddannelse til Spildatamatiker og jeg venter pt. på at de formelle papirer ankommer pr. snail mail :hb:


    så kan jeg endelig få skrabt lidt sammen til at flytte hjemmefra (hvilket jeg planlægger at gøre ca. juli/august). Granted der er noget praktikforløb på uddannelsen, men der er ikke en masse lærlingeforløb der kan ødelægge det hele, plus at man kan samles om at starte et spilfirma selv, hvilket klart er noget jeg har planlagt at se nærmere på.


    spildatamatiker.dk hvis i vil vide hvad ræven her skal lave :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Held og lykke med det, håber at se nogle gode spil fra dig i fremtiden :)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • "spildatamatiker.dk hvis i vil vide hvad ræven her skal lave"


    Datamatiker er godt, hvis du vil være projektleder i et spilfirma. Men hvis du virkelig vil programmere i et spilfirma, er den eneste billet indenfor som minimum en tur omkring datalogi-studiet på uni for at blive dygtig nok til at programmere og beregne et spil fra scratch, eller når en evt. licenseret engine skal tilpasses dit spil. Og så er bugtracking iøvrigt en kedelig, men nødvendig del af en programmørs liv i et spilfirma. Har været modder på et spil i fem år og mødte muren igen og igen - en ordentlig og grundig uddannelse er vejen frem hvis du vil være spilprogrammør. Sorry to say, håber ikke du tager det ilde op.