XFX Radeon HD 4890 Black Edition OC ?

  • Hej jeg skal lige bruge lidt hjælp her :)


    Jeg syntes det kunne være sjovt at OC mit GFX kort lidt men hva kan jeg set det/dem til uden at brænde noget af :O


    Jeg kan se i ATI Overdrive at mit kort standard er sat til en GPU Clock på 1000MHz og Memory Clock på lige så 1000MHz men hva jeg sådan lige kan se så kan min GPU Clock ikke køres højere op og det er måske også meget fint men det kan min Memory Clock til gengæld her har jeg mulighed for at køre den op på 1200MHz men hva siger i hva kan jeg give den uden at fut noget af her ?


    Ved godt jeg da bar kan køre en Auto-Tune men så igen jeg trykker ikke på noget uden at vide hva den gør kald mig bare forsigtig ;)



    XFX Radeon HD 4890 Black Edition

  • Auto-Tune er ATI's eget lille værktøj som overclocker dit kort i små ryk af gangen imens den tester stabilliteten. Den nemmeste form for overclock.


    Jeg kender ikke lige 4890'et (Har selv kun et 4850) men for at få en højere slider grænse skal du vistnok pille ved nogle .ini filer et sted eller gå skridtet videre og modificere BIOS'en på kortet så at den gør det af sig selv.


    Prøv en google søgning, du finder sikkert et bedre svar der er skræddersyet til kortet dét :cheers:


    PS: Mht. til at brænde noget af, så længe at du holder dig til ATI's egne værktøjer og ikke piller ved strømførsel eller flasher BIOS'en skulle kortet meget gerne slukke lang tid før at det begynder at brænde (Du mærker det ved at 3d grafik flimrer i fks. 3dMark eller at et program helt fryser imens at kortet rebooter sig selv)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Tak for svaret Illanair :9xo


    Jeg prøver mig lidt fram med Auto-Tune men igen mange tak for svaret.


    P.s.


    Vis nogen skulle ske at have et XFX Radeon HD 4890 Black Edition og har OCet det så give lige lyd fra dig jeg vil da godt lige høre hva jeg sådan nogenlunde kan forvente af resultatet.


    Jeg har prøvet en google søgning men uden det har givet mig noget så nu prøver jeg her i tråden...

  • ATI´s auto tune kan (stadigvæk) ikke bruges,ganske enkelt fordi det ikke virker.
    Dovent oc er heller ikke det mest cool er det ?,oc tar tid,ikke 2 komponenter er helt ens,trial & error :ph34r: Vær lidt optimistisk i starten,test 2 min med furmark,hæv el sænk,til sidst tester du stabiliteten i crysis,som tester ram hårdere end furmark.

  • Jeg må give dig ret her ATI´s auto tune dur ikke til meget jeg hade den til at køre med det der auto tune i små 10min den ville ikke stoppe selv med at test så jeg stoppet den og så sag auto tune at 1180MHz på GPUram var hva den hade nået fram til så jeg tænkt fedt så køre vi men ak nej.


    Jeg prøvet at køre en 3dmark vantage test men i GPU test 2 gik det galt billedet gik helt i lort så mig tilbage i ATI Overdrive og set den ned på 1100MHz og det hjalp så på det men nu er den sat helt tilbage til de 1000MHz for jeg fik kun små 2til3fps mere ud af mit OC så ja det er sq ikke det vær...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    ATI´s auto tune kan (stadigvæk) ikke bruges,ganske enkelt fordi det ikke virker.


    Det var da pudsigt for det har virket upåklageligt på mit system - både før og efter jeg skiftede kortets BIOS ud :roller:


    Fint nok, det presser måske ikke citronen helt ud men alternativet er at skulle sidde og rykke slider over en længere periode imens at man kører benchmark programmer og derefter tester stabiliteten i spil.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Du kunne evt. prøve at spørge de kloge hoveder på OCTeamdenmark. De skulle nok kunne hjælpe dig på vej. :9xo


    Ro på, ikk´?
    Nu er det længe siden jeg har haft et ATI kort, men jeg er da ret sikker på jeg brugt ATI Tool til at OC med.
    I øvrigt et Black Edition allerede OC fra fabrikken, så mon ikke XFX allerede har presset citronen?

  • Hvis du vil have mere ud af dit kort skal der en anden bios på, og så noget bedre køling da dit kort jo allerede er OCet en del fra starten.


    Og du kan ikke brænde noget af ved at sætte et for højt OC, det giver bare artifacts eller crasher helt så du må genstarte. Værre er det ikke :)


    Hvis du vil skade kortet skal du give en del for meget volt, selv der er det svært at slå det ihjel..


    Se denne tråd, der er BIOSer og diverse info
    http://www.octeamdenmark.com/f…php?t=3958&highlight=4890


    Hvis du vil have en BIOS med et specifikt clock og volt skriver du bare i tråden, så kan du nok få Martin til at lave en.