Hjælp min pc bryder ned i sort skærm!

  • Hej alle sammen mit navn er kasper.


    og jeg har det problem at min computer går i sort skærm efter et lille stykke tid når jeg spiller fx Call Of Duty Modern Warfare og Farcry 2 samt alle andre krævende spil det skal siges at den ikke gør det i spil som Counter Strike Source, Day Of Defeat Source, Team Fortress 2.


    mine specs er.


    Intel Quad Core Q6600 2.4Ghz
    harddisken = 500 Gb (kan ikke huske hvad den hedder)
    4 gb ddr2 800Mhz Corsair ram
    500 Watt strøm forsyning (kan ikke huske hvad den hedder)
    Nvidia Geforce 250 gts 512Mb Core edition
    Asus Striker extreme Bundkort


    På Forhånd Tak Hilsen, Kasper Høybye

  • Har du prøvet at se på hvor mange ampere din strømforsyning leverer på 12V linien..?


    Jeg havde nemlig en 750W strømforsyning i min PC, og den gjorde det samme.
    I krævende spil kunne den pludselig finde på at genstarte spontant.
    Uden blå skærm eller noget.. Bare cut..
    Og det var kun i krævende spil så som Crysis..


    Fandt så ud af af den 750W kun leverede omkring 28 ampere, og at mit GTX295
    krævede omkring 46 ampere..


    Så skiftede jeg til en Corsair TX850W. Den sparker nemlig ud med 70 ampere på 12V linien.


    Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at kigge på strømforsyningen.
    Der er helt sikkert et skema der siger hvor meget den kan levere.
    Derefter skal du så prøve at finde ud af hvor meget sådan et GTS 250 kræver.

  • Hej først vil jeg gerne sige undskyld for at jeg er lidt langtsom sidder nemlig til lan i støvring :D


    og ja har også overvejet at købe ny PSU


    mange tak for hjælpen og håber det vil virke

  • Til Rasmus66:


    ja det ved jeg men så ville grafikken lave små flick's på skærmen og det gør den ikke


    men du skal have tak aligevel for at have lavet et opslag på min tråd :D


    mvh: Kasper Høybye


  • Nej ikke nødvendigvis. Det kan godt resulterer i at maskinen bare lukker ned. Ofte vil man dog ikke kunne starte den lige med det samme igen.


    /ask

  • men problemet er at jeg ikke kan genstarte pc'en på genstart knappen jeg bliver nødt til at holde sluk knappen inde før den slukker.



    OBS:


    smuttede ind på asus hjemmeside og regnede mit forbrug ud i watt og det blev 492 Watt så det er nok en god ide at skifte den.


    men hvormeget skal den være på fordi jeg vil gerne putte en Cooler Marster V8 i min computer