sony vaio laptop

• Jeg har en sony vaio fw21m, og den kører mild sagt elendigt i de fleste spil (som alle andre bærbare). Er der nogen måde hvorpå det er muligt at overclocke sådan en fætter? Atitools fx? Og man skal passe meget på ift varme etc, ikke? Er det synligt at overclocke - tænker ift evt rma?

Oprindeligt indlæg af huba_99
    Jeg har en sony vaio fw21m, og den kører mild sagt elendigt i de fleste spil (som alle andre bærbare). Er der nogen måde hvorpå det er muligt at overclocke sådan en fætter? Atitools fx? Og man skal passe meget på ift varme etc, ikke? Er det synligt at overclocke - tænker ift evt rma?

Jo, de fleste bærbarer bliver meget hurtigt varme, og det er ikke alle bærbar's temps der kan klarer oc.
    Men hvis jeg har læst rigtig har du en intel P8600 på 2.4 ghz, så det er jo ganske udmærket, så det er helt klart dit gfx der trækker ned.

Men prøv at gå ind i et spil og hav gpu-z kørende i bagrunden, og så spil i 30 min, og se hvor varmt det bliver.

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe

Jo, de fleste bærbarer bliver meget hurtigt varme, og det er ikke alle bærbar's temps der kan klarer oc.
    Men hvis jeg har læst rigtig har du en intel P8600 på 2.4 ghz, så det er jo ganske udmærket, så det er helt klart dit gfx der trækker ned.

Men prøv at gå ind i et spil og hav gpu-z kørende i bagrunden, og så spil i 30 min, og se hvor varmt det bliver.

OK - tak for indlæg. Vil prøve mig med ATITOOLS eller Rivatuner. Og så køre det gpu-z. Hvor varmt må det maks blive?

• max 95 ville jeg sige (eller har ikke så meget styr på ati, men med mit eget holder jeg under 95.. gerne under hvis det er muligt)

Har du styr på hvordan man bruger rivatuner?

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

Oprindeligt indlæg af huba_99
    OK - tak for indlæg. Vil prøve mig med ATITOOLS eller Rivatuner. Og så køre det gpu-z. Hvor varmt må det maks blive?

På en bærbar, ville jeg sige max 80-85, da de ikke har for god varme-afledning. Derudover skal du tænke på dit batteri bliver slidt lynhurtigt op.

"There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

Oprindeligt indlæg af betaboy

På en bærbar, ville jeg sige max 80-85, da de ikke har for god varme-afledning. Derudover skal du tænke på dit batteri bliver slidt lynhurtigt op.

Ok, vil det også slide batteriet hvis jeg holder mig indenfor 80-85?

Og har ikke så meget forstand på OC (eller Rivatuner), men vil sætte mig godt ind i det før jeg begynder :-)