Jeg har en sony vaio fw21m, og den kører mild sagt elendigt i de fleste spil (som alle andre bærbare). Er der nogen måde hvorpå det er muligt at overclocke sådan en fætter? Atitools fx? Og man skal passe meget på ift varme etc, ikke? Er det synligt at overclocke - tænker ift evt rma?
sony vaio laptop
-
-
Oprindeligt indlæg af huba_99
Jeg har en sony vaio fw21m, og den kører mild sagt elendigt i de fleste spil (som alle andre bærbare). Er der nogen måde hvorpå det er muligt at overclocke sådan en fætter? Atitools fx? Og man skal passe meget på ift varme etc, ikke? Er det synligt at overclocke - tænker ift evt rma?Jo, de fleste bærbarer bliver meget hurtigt varme, og det er ikke alle bærbar's temps der kan klarer oc.
Men hvis jeg har læst rigtig har du en intel P8600 på 2.4 ghz, så det er jo ganske udmærket, så det er helt klart dit gfx der trækker ned.Men prøv at gå ind i et spil og hav gpu-z kørende i bagrunden, og så spil i 30 min, og se hvor varmt det bliver.
-
Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
Jo, de fleste bærbarer bliver meget hurtigt varme, og det er ikke alle bærbar's temps der kan klarer oc.
Men hvis jeg har læst rigtig har du en intel P8600 på 2.4 ghz, så det er jo ganske udmærket, så det er helt klart dit gfx der trækker ned.Men prøv at gå ind i et spil og hav gpu-z kørende i bagrunden, og så spil i 30 min, og se hvor varmt det bliver.
OK - tak for indlæg. Vil prøve mig med ATITOOLS eller Rivatuner. Og så køre det gpu-z. Hvor varmt må det maks blive?
-
max 95 ville jeg sige (eller har ikke så meget styr på ati, men med mit eget holder jeg under 95.. gerne under hvis det er muligt)
Har du styr på hvordan man bruger rivatuner?
-
Oprindeligt indlæg af huba_99
OK - tak for indlæg. Vil prøve mig med ATITOOLS eller Rivatuner. Og så køre det gpu-z. Hvor varmt må det maks blive?På en bærbar, ville jeg sige max 80-85, da de ikke har for god varme-afledning. Derudover skal du tænke på dit batteri bliver slidt lynhurtigt op.
-
Oprindeligt indlæg af betaboy
På en bærbar, ville jeg sige max 80-85, da de ikke har for god varme-afledning. Derudover skal du tænke på dit batteri bliver slidt lynhurtigt op.
Ok, vil det også slide batteriet hvis jeg holder mig indenfor 80-85?
Og har ikke så meget forstand på OC (eller Rivatuner), men vil sætte mig godt ind i det før jeg begynder
-
Drop ideen med at oc på en bærbar.
Hvis du endelig skal øve dig så gør det på en stationær..