Blå skærm ved opstart af spil?

  • Hej Tweakere!


    Jeg har installeret TOCA Race Driver 2 på min pc. Når jeg skal til at starte spillet, dukker der det uploadede billede frem i 2 - 3 sekunder, derefter genstarter computeren.


    Jeg har haft installeret spillet på andre computerer uden problemer.


    Har søgt på fejlkoden der dukker frem, og har fandt frem til Microsofts support side, hvor de havde den løsning at downloade en updatering. Den løsning var fra 2006, og ganske rigtigt ville updateringen ikke updater sig, da computeren i forvejen har de nyeste opdateringer.


    Er der nogen der ude der har oplevet det samme, eller bare kender løsningen på problemet?


    Mvh AT-2200

  • prøv evt. programmet bluescreenview som kan læse de dump filer windows laver så kan du se hvilke sys filer m.m som får Windows til at gå ned.

  • Nu er ikke lige så vant til at bruge det program.. Men kan det passe at det er de filer som er overstreget med en gennemsigtig lyserød farve som det er galt med??


    Hvis det er de filer, så drejer det sig her om:


    NDIS.sys
    ntoskrnl.exe


    Hvad det betyder ved jeg ikke..


    Se billede for alle informationer om de to filer.

  • NDIS.sys er ihvertifald den driver som blir brugt til netkortet så evt. update den og se om det hjælper.


    har du et program som Bitcomet el. Avast på din pc kan det være det som får ntoskrnl.exe til at lave blå skærm så evt afinstaller dem og se om det så funker og hvis det gør har du svaret der ellers ved jeg ik lige pt. hva der kan få ntoskrnl.exe til at gå ned.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT-2200
    Jeg har AVG og AD-Aware.. ved ikke om de kan være årsag.. har bare haft de programmer på andre computere..


    ved ik om det kan vøre AVG el. AD-Aware el. begge 2 som gør det, men prøv først at få updatet din Ethernet / Lan driver og se om det kan afhjælpe det i første problem.



    Det er lovligt at ha og bruge Torrent programmer, bare så det ik lige afholdte dig at skrive hvis du har et.

  • Jeg har nu geninstalleret driver til Ethernet. Men den den blå skærm bliver ved med at komme frem.. Tror ikke det er AD-Aware, da jeg installerede det efter at jeg installerede spillet! Men måske kan det så være AVG.


    Jeg ved ikke om det er af betydning men har en:


    AMD Phenom II X4 810 2,61 GHz
    4 Gb DDR2 Ram
    Realtek RTL8168/81111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC
    NVIDIA GeForce GTX 260 896 Mb DDR3


    Kør mere XP Pro


    Det næste jeg lige vil prøve er at afinstallere AVG.. Hvis det ikke virker, håber jeg at der er andre der har nogle gode idéer.


    Tak for hjælpen puma99dk| :)


    mvh AT-2200

  • Prøv lige at koble netværkskortet helt fra (efter du har fjernet driveren selvfølgelig) og se om spillet stadigvæk BSOD'er. Sker denne opførsel i andre af dine spil eller programmer? :ph34r:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Prøv lige at koble netværkskortet helt fra (efter du har fjernet driveren selvfølgelig) og se om spillet stadigvæk BSOD'er. Sker denne opførsel i andre af dine spil eller programmer? :ph34r:


    AT-2200 du kan jo prøve ude i bios at slå dit onboard netkort helt fra og så hvis du har et gamle Realtek PCI 10/100mbit bare og smide i og se om den stadig gør det, gør den det ik så er det en konflikt fordi flere ting har den samme IRQ adresse på bundkortet, men det lyder stadig underlig på et system som ik er særlig gamle at man stadig ska ha det.


    Men nu er det os bevist har jeg selv fundet ud af at de Fleste fejl os DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL kan være software fejl, får den selv når jeg har Kaspersky installeret i min Windows 7 Ultimate det er så kl1.sys som får den til at gå ned, så jeg var nødtil at skifte til Avast selv om jeg er en garvet Kaspersky bruger efterhånden, selv da jeg startede for snart 10måneder siden med at køre Windows 7 kørte jeg med deres Beta Workstation som funkede fint men her for ca. 1 lille måneds tid siden begyndte jeg og mange andre at få DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL fordi at kl1.sys (Kaspersky Unified Driver) gør et el. andet som Windows 7 ik vil ha mega nederen.

  • Jeg har ogås selv fået Driver Not Less BSOD'er. Mit gamle bundkort kunne ikke lide mit Siberia USB lydkort. Så snart at jeg installerede og brugte kortet gik systemet ned. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Sker denne opførsel i andre af dine spil eller programmer? :ph34r:


    Alle mine andre spil virker fint.. Så derfor undre det mig at det skulle være computeren der er noget galt med! Spillet jeg har problemer med er originalt, så det er heller ikke fordi det er en dårlig pirat kopi.


    Jeg prøver lige nogle af de foreslag i kommer med!


    Desværre har jeg ikke et gamelt netværkskort, og vil heller ikke til at åbne toweret, da min garenti så forsvinder.


  • oki det er en pc du har købt samlet kan jeg høre, hvilket spil er det du får BSOD i?

  • Det er "TOCA Race Driver 2" af Codemasters.


    Har lige slået mit netværkskort helt fra, men samme problem.. Dog hvis jeg går ind og ser på BlueScreenView, så dukker NDIS.sys og ntoskrnl.exe ikke op med rød overstregning.


    Se vedhæftet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT-2200
    Det er "TOCA Race Driver 2" af Codemasters.


    Har lige slået mit netværkskort helt fra, men samme problem.. Dog hvis jeg går ind og ser på BlueScreenView, så dukker NDIS.sys og ntoskrnl.exe ikke op med rød overstregning.


    Se vedhæftet


    hva viser den nyeste dump fil, du har valgt en som er lidt gamle ka jeg se iforhold til der ihvertifald ligger en over den... og et fuldt screen af BlueScreenView kunne være dejligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    hva viser den nyeste dump fil, du har valgt en som er lidt gamle ka jeg se iforhold til der ihvertifald ligger en over den... og et fuldt screen af BlueScreenView kunne være dejligt.


    Det er det dump fra lige før.. ved ikke hvorfor der står kl 13:06.. Har kun fået blå skærm to gang i dag, og den nyeste lavede jeg efter at jeg havde slået netværkskortet til igen.


    Vedhæftet er den blå skærm ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT-2200
    Tja.. Men er det så ikke underligt at det kun er ved det ene spil hvor problemet opstår?


    du har updated spillet til den nyeste version samt GFX driver?

  • Ja, det hele er opdateret, så det burde ikke være der det er galt.. Tror sku jeg bliver nødt til at opgive det! Bare meget mærkeligt.. og gad virkelig godt vide hvad det kunne være.. Men du siger at NDIS.sys er ethernettet der er noget galt med og hvad er ntoskrnl.exe?


    Hvordan kan det igrunden være at da jeg disablede netværkskortet, så var der ikke nogle røde overstregninger, men der var stadig fejl??