Synology Disk Station DS409slim

• ynology er et internationalt selskab med base i Taiwan, der har været på markedet siden år 2000. De producerer NAS-enheder – Network Attached Storage. Til dem som ikke ved hvad det er, kan man meget forsimplet sige, at det er en slags ekstern harddisk, med net adgang. Andre ville kalde det en mini-server.

Normalt benyttes 3,5” harddiske i NAS-enheder. Men Synology er nu på banen med en enhed som benytter 2,5” harddiske. 2,5” harddiske benyttes normalt i bærbare computere pga. den nedsatte varmeudvikling, mindre strømforbrug og en mindre størrelse. Alle disse ting er positive, men normalt følger der også en nedsat performance med. Om dette også er tilfældet for Disk Station DS409slim, vil jeg teste i denne anmeldelse.

http://www.tweak.dk/review/Syn…tation_DS409slim/1017/1/1

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2009/review/1017/tweak_dk_synology_disk_station_ds409slim_11.jpg]

Oprindeligt indlæg af Boris
    God, saglig test. Jeg ville dog ønske at man måske lige havde forsøgt at afvikle enten Sonos eller Squeezecenter på den, da det er noget mange bruger.

så må "nogen" jo på banen og låne tweak.dk et sonos system så det kan blive teste :)

• Jeg jeg ville meget gerne have testet med Sonos eller Squeesbox. Men nu lå jeg ikke lige inde med nogen af delene.

Men altså du kan jo bruge til så meget, du kan sagtens bruge den sammen med en PS3, så du på den måde har et mediecenter.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Jeg jeg ville meget gerne have testet med Sonos eller Squeesbox. Men nu lå jeg ikke lige inde med nogen af delene.

Men altså du kan jo bruge til så meget, du kan sagtens bruge den sammen med en PS3, så du på den måde har et mediecenter.

Så får man da ihvertfald udlignet det strømforbrug som Synology'en sparer en for :D

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• Det kan du så ha ret i :clap:

Men altså har snakket med B&O og de har os et mediecenter, og der kan man os bare bruge den sammen med hvis man ønsker dette. Så hvis du er mere til det, så er det os en mulighed :dance:

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650