• Hejsa


    Køre mine ram, som de skal? Har lige købt ny bærbar. Der er 2x2GB PC2-6400 ram i. Er det ikke 800Mhz? Men i cpu-z står der 400mhz Dram frequency. Ved max bandwith står der PC2-6400 (400Hhz). Men bare at da jeg købte computeren, stod der under specifikationer at de kørte 800Mhz.


    En anden ting er at der står her: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2964078 at det er DDR3 ram. Det er det ikke. Kan man klage over det? Det er vel falsk vejledning?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

    Rettet 3 gange, sidst af ThomasB84 ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Først med 800MHz ram så menes der DDR800 (Double Data Rate) den rigtige hastighed på rammen er 400MHz, til det med DDR2 ram hvor ComputerCity skriver DDR3, så skriver Acer på deres side også at den køre med DDR3, så har du fået den rigtige bærbar?
    http://www.acer.dk/acer/seu30e…1.att21k=1&CRC=1892702209


    Jeg har købt den, som jeg linkede til. Det er mærkeligt, at der så er DDR2 ram i. Kan man få dem til at komme de rigtige ram i, når de skriver noget, som ikke passer?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

    Rettet en gang, sidst af ThomasB84 ().

  • Hej Thomas..
    Låner lige din tråd..
    Håber det er ok..
    Er ingen grund til at oprette en ny tråd om samme emne..


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/092009/cpu-c.png]
    Klik HER for at se det fulde billede..


    Ser det ud som det skal?


    Min ram skulle 1333MHz, men den viser da kun 533MHz, der jo kun giver 1066..


    [EDIT]
    Der står jo godt nok på "Billede 3" at de er PC3-10700 (667MHz)
    [EDIT]
    Er det så fordi de ikke er sat til at køre så hurtigt?

  • Er der nogen, som ved, om jeg har ret til at få sat DDR3 i, når det står på siden. Jeg har jo ikke fået det, som jeg betalte for.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Er der nogen, som ved, om jeg har ret til at få sat DDR3 i, når det står på siden. Jeg har jo ikke fået det, som jeg betalte for.


    Tjaa det ville jeg da i hvert fald brokke mig over..
    Men de vil sikkert bare sige at "der tages forbehold for trykfejl"..


    Men prøv lige at tage et printscreen af CPU-Z..
    I den "menu" der hedder SPD.
    Så vi kan se det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Ja der er da ikke meget tvivl der..
    Hvis jeg var dig, ville jeg printe de 2 billeder ud, og tage dem med til forhandleren..


    Ja, det gør jeg også :)

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84


    Ja, det gør jeg også :)


    Rent fysisk kan de jo ikke sætte DDR3 i. Du skal ha en helt anden computer. Men hold lige tråden kørende og fortæl hvad computercity vil gøre ved det.
    Tror nu bare du får en sludder for en sladder desværre. :)
    DDR3 ram er SO DIMM 204-pin
    DDR2 er SO DIMM 200-pin
    Så man kan ikke sætte nogen forkerte i.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Men er de ram gode nok, dem jeg har i nu? Det er Samsung 2x2GB PC2-6400. Jeg synes, at computeren køre okay hurtigt. Den køre også Photoshop og Dreamweaver meget godt. De programmer bruger jeg meget.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Men er de ram gode nok, dem jeg har i nu? Det er Samsung 2x2GB PC2-6400. Jeg synes, at computeren køre okay hurtigt. Den køre også Photoshop og Dreamweaver meget godt. De programmer bruger jeg meget.


    Jo men hvis der står i dine papir over computeren den bruger DDR3 så synes jeg du skal spørge dem ad hvorfor og hvordan det kan lade sig gøre der sider DDR2 i. Det lyder som om det er noget galt. DDR3 vil alt andet være endnu bedre for dig.
    Jeg synes også du skal kræve noget i return. De bygger jo nok ikke din maskine om men måske står du og mangler noget de har i butikken. Så er det op til dig hvor god du er til at forhandle. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Låner lige tråden et øjeblik... tak!


    Kan man putte DDR ram med DDR2 ram, idet begge er SO-DIMM 200pin? Umiddelbart er der en spændingsforskel på dem... 2,5V bruger DDR-rammene vidst, og har set DDR2 på 1,8V... Men det betyder vel ikke det store idet der vel ikke tilføres de 2,5V hele tiden, men at der kun bliver leveret den strøm der er brug for?


    Hvis det kræver en længere udredning, så skriv det lige, så laver jeg en ny tråd.


    Tak for hjælpen!


  • Nej, hakket i rammen er placeret to forskellige steder, præcis så folk ikke gør dette.