Køling spørsmål

  • Hej


    Jeg har min pc til at stå inde i et af skabene i mit skrivebord, og der bliver rimelig varmt som i nok kan regne ud. Jeg har pt. altid lågen stående åben når min computer er tændt, men har tænkt på at installere nogle blæsere i selv skrivebordet og mangler lige nogle input.


    Hvis jeg sætter 2*120mm blæsere i skabet ville det så være nok? Sug i bunden og blæs i toppen right?


    Min pc kan i se i min signatur.

  • Har du plade bagerst i skabet? For så overvej at tage den ud, hvis det er mugligt. Hvis ikke så tror jeg det bilver meget bøvlet med at sætte niogle blæsere i skabet..


    Evt. smid et billede op af det :)?

  • Bordet kan ses her
    Ville montere blæserne på indersiden af skabet til højre, og sætte dem til på mit bundkort. Stille computeren i højre side af skabet og undlade at sætte siden på kabinettet.


    Har overvejet det med bagpladen, men bordet står helt op af væggen, så det er vel begrænset hvor meget luft der kan trækkes ind der?

  • umiddelbart ville din løsning da godt kunne lade sig gøre men jeg tror du for brug for mere power til at skubbe luften igennem så da der jo nok bliver rimelig hot derinde efter nogle timer :)



    jeg har set nogle bruge en anden løsning nemlig bygge selve dyret inde i skabet også lave nogle huller og siderne og knalde nogle lækre blæsere til så der bliver rykket en del luft igennem...


    du kan vel også tage begge side af kabi også sætte blæsere i hver side af skabet men jeg tror helt ærlig ikk at 2 stk 120mm er nok til det, ville nok smide en ekstra eller 2 oveni, kan godt være det er lidt meget men der bliver jo hot inde i sådan en trækasse :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krallaz
    Bordet kan ses her
    Ville montere blæserne på indersiden af skabet til højre, og sætte dem til på mit bundkort. Stille computeren i højre side af skabet og undlade at sætte siden på kabinettet.


    Har overvejet det med bagpladen, men bordet står helt op af væggen, så det er vel begrænset hvor meget luft der kan trækkes ind der?


    I det hele taget er det godt at ha sin computer stående så den kan komme af med varmen. Du risikere bare der er noget der futter af når den står i et skab og oppe imod en væg. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate