Linksys Conductor DMC350 Wireless Home Audio

• Linksys blev i 2003 overtaget af Cisco Systems og siden da, er alle Linksys produkter blevet pakket med mærket ”Linksys by Cisco”. Imens Cisco Systems tager sig af de lidt mere alvorlige produkter til det erhvervsmæssige, så står Linksys i spidsen for at lave netværksprodukter til hjemmet og de mindre virksomheder. Vi kender blandet andet Linksys fra deres utrolige stabile og gode routere – både dem med kabel, men også de trådløse.

I dag skal vi så kikke på et nyt udspil fra Linksys. Det er ét produkt ud af en serie på 7 forskellige produkter, som tilsammen skaber en ny serie fra Linksys – som de kalder Wireless Home Audio. Lad mig præsentere – Linksys Conductor DMC350.

http://www.tweak.dk/review/Lin…eless_Home_Audio/1002/1/1

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2009/review/1002/tweak_dk_linksys_conductor_dmc350_10.jpg]

• Kr.4.000,- for, hvad der vel kan betragtes som det samme som en Squeezebox BooM, der koster ca. halvdelen.
    Ganske vist har Cisco'en et cd drev, men da den jo er en netværksspiller har man i forvejen alt sin musik på PC'en og derfor er dette drev totalt overflødigt og gør bare produktet dyrere uden at tilføje noget brugbart. Ipod tilslutningen er af samme årsag også ligegyldig da musikken jo kan streames fra PC'en hvor ens iTunes bibliotek i forvejen ligger.... Hvis iPod tilslutningen er der for at venner kan smide deres iPod på anlægget skulle porten være på forsiden for nem adgang.

Desuden, som der også nævnes i anmeldelsen, så kan otte diskanter og en halvfesen mellemtone-enhed vel næppe betrtagtes som Hi-Fi, så det er ikke lyden man betaler for.

Jeg kan heller ikke umiddelbart se muligheden for at streame HD lyd eller sågar FLAC, hvilket, i den grad, er en deal breaker.

I bedste fald er dette et middelmådigt "anlæg" der lige kan retfærdiggøre lyden fra en skidt mp-3 fil. Men så er prisen helt ude i hampen.

Jeg fatter ikke det her produkt og jeg fatter slet ikke prisen.

• Jeg blev også ret overrasket da jeg fik prisen oplyst, da jeg sad med produktet. Men nu skriver du en hel masse, om at man kan gøre ditten og datten, hvis bare man har en computer stående. Men til det skal det lige siges, at det behøver man jo ikke. Sætter du en CD i, kan den streame til alle dens søskende. Altså alle de andre modeller, inden for den serie. Det gælder desuden også en USB nøgle eller for den sags skyld din iPod.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• @ gaming-king.

Nu kan jeg bare ikke tro at ideen med dette produkt er at man skal smide en CD i og så "streame" den til andre rum. Grund ideen er, så vidt jeg kan læse i anmelelsen og på deres egen hjemmeside:

The Director
    The Director / Wireless-N Music Player accesses the digital music libraries on your computer, on a networked hard drive, or from the Internet.

Netop at det er musik fra computeren det handler om.

Og så synes jeg bare ikke rigtig jeg kan se det fede i det, når man læser hvordan Linksys selv beskriver produktet.

Ja, jeg skriver man "kan gøre ditten og datten, hvis bare man har en computer stående". Grunden til jeg skriver det, er fordi det er hvad linksys skriver produktet skal bruges til....

• Ja det er ideen,hvis man kun har denne enhed.

Men der findes flere enheder i systemet, og den basale ide er at dele ALT musik på alle enheder på hele netværket til alle enheder.

Det vil sige måske sidder der en USB i en maskine CD i en anden ipod i tredje osv.

Og maskine 1 hører musik fra maskine 3 og maskine 3 fra 1 og nummer 2 hører måske fra nettet eller PC, osv osv..

og hvis man så gerne vil have alle til at spille det samme slår man bare det til, og de vil automatisk lave sync, og derved forbinde alle dine højtalere og enheder i huset, til et stort musik anlæg

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards