HP iPaq 214 vs. iPod Touch

  • Hey.


    Jeg skal bruge en PDA og kan ikke bestemme mig mellem en HP iPaq 214 og en iPod Touch.


    Jeg har ingen erfaring med nogen af dem, så jeg håber på at I vil hjælpe mig med at tage en beslutning.


    iPaq'en er vel ved at være lidt gammel efterhånden, men den er til gengæld en dedikeret PDA, som burde være god til det meste. Har læst at den kan afspille film, musik og emulere gamle dosspil (et plus for mig). Umiddelbart burde der være mange muligheder med den, da den er Windows baseret.


    iPod'en burde vel egentlig have flest fremtidsmuligheder pga populariteten. Den kan vel bruge de samme apps som iPhone kan? Synes jeg har læst den ingen bluetooth har? Man skal bruge itunes for at overføre noget til den (stort minus).


    Hvordan er batterilevetiden i dem?


    Jeg bruger en gammel Dell Axim PDA nu og noget af det der irriterer mig mest ved den, er at den ikke selv tænder når der er en aftale-alarm jeg skal huske. Kan iPaq'en eller iPod'en det?



    Undskyld hvis det har været spurgt før, men kunne ikke lige umiddelbart finde nogen gamle brugbare tråde. :)

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate