Makro objektiv, hvilket er bedst?

• Hej tweakere.

Nu tror jeg det er blevet tid til at kigge efter et macro objektiv til mit EOS 400D..

Jeg har kigget på følgende, men kan ikke bestemme mig for hvilket af dem det skal være.

Canon EF 100mm f2.8 USM Macro Lens

Canon EF-S 60mm f.28 USM Macro

Sigma 105mm f2.8 ex dg macro lens canon-fit

Tamron 90mm f2.8 sp di macro lens canon-fit

Tokina 100mm f2.8 at x macro lens canon-fit

Tokina'en tiltaler mig lidt pga den billige pris og 100mm. Dog ved jeg ikke om den nogle af de andre kan noget mere fancy så der er en grund til prisen.

Håber i kan komme med nogle ideer og begrundelser for hvad der er bedst :)

Venlig Hilsen Kristian Flindt.

• Kommer jo lidt an på hvad du skal bruge den til at tage billeder af....

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Det jeg tænker er at med insekter vil du have noget ud af en lidt længere brændevide i området 100-150mm. Hvis det mere er blomster og statiske ting i lyskassen er 50-60mm måske et bedre valg.

Jeg har arbejdet meget med både canon 100mm og sigma 150mm og det er begge super gode objektiver. Sigma's 105mm skulle halte lidt efter de andre, men har ikke selv nogen erfaring med den.

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Det jeg tænker er at med insekter vil du have noget ud af en lidt længere brændevide i området 100-150mm. Hvis det mere er blomster og statiske ting i lyskassen er 50-60mm måske et bedre valg.

Jeg har arbejdet meget med både canon 100mm og sigma 150mm og det er begge super gode objektiver. Sigma's 105mm skulle halte lidt efter de andre, men har ikke selv nogen erfaring med den.

Okay, tak for svaret! :)

Tror en 150mm bliver lidt for dyr til mit budget - desværre.

Dog tror jeg også det bliver enten en af de to Canon eller Tokinaen. Btw, Den Canon 100mm, bliver den længere når der fokuseres?

• Nej gør den ikke