Stille vandkøling

  • Ja jeg er lidt træt af min computer larmer så meget, så har overvejet lidt vandkøling og nogle stille blæsere :D


    Specs


    Intel core2duo E8400 3.0 Ghz
    Nvidia 9800 Gtx
    2*2 Gb ddr2 kingston ram (667 Mhz)
    550 Watt corsair strømforsyning
    antec 1200
    500+500+1000+160 Gb harddisk
    Gigabyte EP35-DS3


    Hvis jeg hiver alle blæserne fra (dem der sidder i antec 1200) er det min cpu (coolermaster v8 ) der larmer når den kommer op i omdrejninger. Nogen gange larmer min strømforsyning også når jeg spiller, kan dette være fordi den bliver presset?


    Men jeg havde tænkt mig at skifte alle de 120 mm blæsere der sidder i kabinetet ud og sætte 3 nye lydsvage blæsere foran og 2 bagpå med en dual radiator, som skal køle min cpu.


    Mit spørgsmål er så...


    - hvilke blæsere ville i anbefale der skal sidde foran og bagpå? (intet lys da den skal stå tændt om natten)
    - Hvad vil i anbefale af vandkøling? aner stortset intet om vandkøling, så kan i Evt komme med nogle forslag)
    - Hvilken blæsestyring kan i anbefale?
    har også overvejet noget uv lys, men findes der en slags kontakt til det så jeg kan slukke for det?


    Husk at det er lydløst/svagt jeg går efter og ikke overclocking


    takker på forhånd :rules:

  • PSU stiller blæseren alt efter hvor meget den bliver presset. så ja til den.


    Antec tri-cool fans skulle være nogle stille fans.


    ang. on/off kontakt til UV, så har jeg til mine rør fået en boks med, hvortil man kan tilslutte en kontakt.
    Dette sæt kommer bla. med on/off knap :) http://studiedata.dk/shop/ac-ryan-twin-1061p.html (tror faktisk de fleste sæt gør det.)


    Edit: de Antec blæsere er vist med blå led.. Men ellers er de bare at kigge efter hvilke rpm de kører med, og hvis du anyways vil købe en fancontroller, så kan du selv bestemme hvor meget den skal larme :)


  • Mht til styring, er jeg selv uffateligt glad for denne: Aquaro Med lidt indstlling, styrer den selv din køling, efter hvor varme tingene er.


    List inspiration til vand, kan du finde i min sig ;)
    ...bare vær opmærksom på, at de nochtua, ikke er specielt effektive, hvis du sætter dem til at puste gennem raidatoren, da de ikke danner specielt stort tryk, men derimod er ganske glimrende til at suge luften igennem.
    Med det setup, løber mine blæsere på radi kun ca. 600rpm idle, og når meget sjældent over 1000rpm, hvilket kun sker ved 3D-gaming, og der er alligevel anden lyd til at overdøve :dance:

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • Jamen du skal bare lige vide, at med vandkøling bliver det aldrig mere lydløst end de blæsere/pumper du bruger.


    Vand kan bare flytte varmen hurtigere end luft og du kan få den ud på en større overfalde med en radiator.


    Men jeg vil da anbefale Noctua blæsere.. og tag P12'eren, for den er bygget til at arbejde under tryk.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg har selv et antec 900 og jeg har bare sat blæserstyring på mine blæserer i kabinettet-så jeg kan faktisk ikke hører dem. den der larmer mest hos mig er den på min radi og mit grafikkort..

    GA MA790GP-DS4H/PhenomII X3@X4 3718MHZ/EAH4870Flashet topBIOS/2x2gbOCZ REAPER HPC 1066mhz/XSPC X2O Delta V3/samsungF1 1TB/Chill cp-700m

  • Jeg kan godt finde nogle vandkølingsdele til dig, men det kræver at du har et budget.


    Hvor meget vil du bruge på systemet, og hvor meget må det larme? Du kan evt. bygge pumpe og reservoir sammen, det har jeg haft, og det var så stille at man kun kunne høre det, hvis man satte øret 10 - 20 cm fra, og så var det stadig en meget svag summen.


    Så nogle gode stille blæsere og en stille pumpe, så er du nær et lydløst system.. Kræver dog at dit grafikkort ikke larmer, og evt. psu.

    |Core i7 920 D0 @ 3,2Ghz (Vandkølet)|Asus Rampage II Extreme ROG|1600MHZ OCZ Gold|Corsair TX750|2x GTX260|Coolermaster ATCS840 (Modded)|Samsung Spinpoint F1 750GB|Windows 7 Ultimate 64 Bit|Samsung SyncMaster 245B|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Totalgamer
    Jeg kan godt finde nogle vandkølingsdele til dig, men det kræver at du har et budget.


    Hvor meget vil du bruge på systemet, og hvor meget må det larme? Du kan evt. bygge pumpe og reservoir sammen, det har jeg haft, og det var så stille at man kun kunne høre det, hvis man satte øret 10 - 20 cm fra, og så var det stadig en meget svag summen.


    Så nogle gode stille blæsere og en stille pumpe, så er du nær et lydløst system.. Kræver dog at dit grafikkort ikke larmer, og evt. psu.


    altså jeg vil bruge for ca. 2-3000 kr (plus minus).
    Mit grafikkort kan jeg slet ikke høre medmindre jeg sætter øret helt op til det, og psu'en larmer kun når jeg spiller :)