Touchpad og Tastatur virker ikke på bærbar

• På min bærbare computer (en acer aspire 3000) er tastaturet og toutchpaden pludselig holdt op med at fungere.
    igår da jeg sad med den frøs skærmen pludselig.. så jeg holdt powerknappen nede ind til den automastisk slukkede. da jeg forsøgte at starte den op igen kunne jeg ikke bruge hverken musen eller tastaturet.
    jeg når til XP opstartvidue hvor jeg skal taste kode ved min bruger. men derfra kan jeg ikke logge ind fordi jeg hverken kan rykke med musen eller taste min kode.
    Jeg har forsøgt at sætte ekstern mus til, men der kommer ikke engnag lys i musen som der plejer. så det virker altså heller ikke.
    Jeg har forsøgt at smide en cd i drevet og boote fra den, inden windows loades. men det er heller ikke muligt da jeg ikke kan bruge tastaturet her heller.

er der nogen der har /haft samme problem ? og evt. kender løsningen ?

Mvh jesper

• hej jeg havde samme problem med at musen ikke virkede bare på en stationær da jeg sad og bøvlede den kom min store søn med en ældre mus uden lys og alt tingel tangel den satte jeg til og ventede lidt og bingo så virkede det da vista så var startet op og vi satte den anden mus til skulle den først installeres igen så det så ud til at driverne var smuttet. det kan du prøve held og lykke med det.

venlig hilsen en klumrian der ikke er så klumret mere siden jeg fik hjælp herinde og har læst en masse tråde

• Hej

Min far har haft oplevet det samme på hans bærbar og da jeg skulle lave det endte jeg med til sidst at lukke den helt ned tage alt hvad der er tilkoblet den fra. og så tage batteriet ud. vent 25 sec. så alt strøm er løbet igennem systemet og sæt så batteriet i igen.

det virkede og vi fandt så ud af at min lille søster havde rodet med noget hun ikke skulle :P

CPU: core i7 3.2 Ghz
    bundkort: Asus Rampage II Extreme
    PSU: coolermaster Real Power M1000.
    GFX: 2 x Sapphire Toxic HD 4890
    memory: 3x 2GB ddr3 corsair 1666 mhz
    Lydkort: Creative X-Fi
    HDD: WD raptor 80 GB og WD 750 GB
    Cpu cooler: Noctua NH12
    skærm: samsung syncmaster T200
    kabinet: Lian Li PC - S80

Oprindeligt indlæg af TWinther
    ...vent 25 sec. så alt strøm er løbet igennem systemet og sæt så batteriet i igen.

Hvor er det lige strømmen skulle løbe hen?

Nå on topic: Er keyboard så dødt at du ikke kan komme ind i f.eks BIOS, eller er det kun under windows det ikke virker.

I det første tilfælde (helt dødt) ville jeg splitte computeren ad og se om det ikke er en løs forbindelse til keyboard/touchpad, de plejer at være sat til bundkortet sammen ca. midt under keyboardet.

Virker det eventuelt med eksternt keyboard (som tidligere skrevet meget gerne et gammelt nogen ekstra funktioner).

/ask

• Daws jamen jeg sidder me lige det samme problem
    og det er også en Acer 4070
    Startede med at keyboard og pegeredskabet ikke altid virkede og ja 3 dage efter er det helt dødt.
    Jeg kan godt koble mus på og bruge den men tasteturet er dødt.
    Der er lige lagt nyt windows på ned drivere fra Acers sites.
    Men den er stadigvæk død og har svært ved at starte op.
    nogen der har en løsníng

• Har ´samme problem med en acer travelmate 4220. Startede den uden batteri og nu virker både mus og tastatur. Jeg har prøvet alt inden da. Det skal siges at mus og tastatur funker i fejsikker tilstand. Men har skiftet drivers mm. Hvorfor virker det uden batteriet isat i maskinen ?