hvad ville i vælge
4890 vs gtx 275
- ZYBER GAMER
- Lukket
-
-
-
Oprindeligt indlæg af SenZer
http://www.overclockersclub.co…hd4890_toxic_vaporx/9.htmJeg ville ta http://www.komplett.dk/k/ki.as…A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18
Rigtigt godt valg. -
Det håber jeg
for jeg har lige købt det. Så jeg er sikker på at få det når de engang komme på lager
-
http://www.komplett.dk/k/ki.as…view=detailed#ProductTabs her står der da at den har 4 ghz Hukommelse, clock hastighed og på den du linker til står der at den har 1.05 GHz Hukommelse, clock hastighed hvordan kan det være? hvilket er bedst jeg er mest til asus da det er kvali
-
Det må være en fejl fra komplett's side da det førstenævnte´gfx har en højere overclock en sidstnævnte. Et spring fra 1 til 4 Ghz lyder også mærkværdigt.
-
har lige set på asus side at der står 4000MHz (1,05Ghz) så tror det er det samme men den har linker til er hurtigst pga den højere clock hastighed!
-
Oprindeligt indlæg af ZYBER GAMER
har lige set på asus side at der står 4000MHz (1,05Ghz) så tror det er det samme men den har linker til er hurtigst pga den højere clock hastighed!
Toxic kortet fra sapphire er i mine øjne det bedste til pengene. -
Sapphires Toxin og Atomic kort er bare bedre. Asus har lavet rav i den før med GFX navnlig 4800serien hva angår OC og køling. Det du får med Toxin og Atomic serien fra sapphire er stabilt kort med utrolig effektiv køling og forholdsvis lavere DB på blæser.
Hva angår ram hastighederne så er det nok et punkt hvor vores online retailers kan pisse mig en del af. Der er som jeg har forstået det 2 måder at liste ram hastighed på. Der er den grundlæggende hastighed og den effektive hastighed. Det vil sige du kan have 2 GFX hvor det ene kort kan have ddr3 og det andet ddr4 med den samme grundlæggende hastighed men da det andet kort køre ddr4 er den effektive hastighed en god del højere. Problemet er bare at retailers stort set aldrig fortæller hvilken type hastighed de lister.
-
Jeg ved ikke om jeg tager fejl men så vidt jeg kan læse i den review du linker til er vapor-x og ikke toxic bedre på grund
It uses solid capacitors and "Black Diamond" chokes that run cooler and according to Sapphire run 25% more efficiently making better use of the current supplied to the card. I think the combination of the cooling and better electrical components played a large part in the ability of the Vapor-X to reach an overclock of 970/1195 fully 100MHz higher on the core and 145MHz higher on the Qimonda memory - pretty decent considering the stock HD 4890 I looked at could not deliver these speeds. The Toxic on the other hand pushed the GPU core speed to 1035 just 25MHz short of what was delivered by the Atomic model. The memory on the other hand fell short of the clock speed delivered by the Atomic and Vapor-X models.
Men jeg ved ikke. Er bare lidt i tvivl fordi jeg snart også skal til at invistere i et 4890 kort.
-
jeg ved ikke hvorfor at den person i det review du quoter fra ikke har haft mulighed for at OC et stock 4890 til samme hastigheder som et sapphire atomic da jeg læst op til flere post fra både brugere og reviewers at de har været i stand til at nå 1ghz på coren eller tæt på med stock køling på et ref board. Sapphire løber bare en del koldere med deres vapor x og deres andre forandringer på boardet.
on a side note: er det bare mig eller er ref kølerne som ATI smider på af det mest kiksede design hva angår "cool" faktor? Føj da