Kamera til maks 1700 kroner

  • Hej alle.


    Nu har jeg ledt og ledt efter anmeldelser til lommekameraer, men jeg synes det er lidt svært at finde nogle uden rigtig at skulle give penge for dem.
    Jeg kan huske at jeg læste Tweakups anmeldelse på et BenQ kamera, og var tæt på at købe det.
    Men er der nogle som ved hvor der findes anmeldelser på lommekameraer til maks 1700 kroner?
    Eller er der nogle som kan anbefale et godt lommekamera til maks 1700 kroner?


    Håber der er nogle som gider hjælpe mig.
    Mange tak.


    Mvh Kent :E

  • Jeg ville hapse den Canon Ixus som du kan få for dine penge. :) Kender et par stykker som har sådan et og de tager nu ganske OK billeder synes jeg.


    Selv har jeg et Canon Powershot A720 IS, som ligger i samme prisklasse, men er lidt stort til at have i lommen (man kan godt). Til gengæld er der lidt bedre zoom på den og man har flere manuelle indstillingsmuligheder.


    Såe... Søger du et kamera med manuelle indstillingsmuligheder så nup et Powershot, og til udelukkende auto (næsten) så nup et Ixus. Og så skal det gerne have IS (billedstabilisator) og Digic III eller Digic IV processor (så er det de nye udgaver).


    Kiggede lige en hurtig gang på EDBpriser.dk. Ser ud til at Canon Ixus 100 IS eller Canon Powershot A2100 IS er de nye modeller i den prisklasse du søger. Hvis det var mig som skulle have et nyt, så ville jeg starte med at læse om de får gode anmeldelser på nettet. :)


    EDIT: Så slet ikke din tekst om at du havde haft svært ved at finde anmeldelser :D
    Review af Ixus 100 IS
    [URL=http://reviews.cnet.co.uk/digitalcameras/0,39030232,49302842-1,00.htm]Lille review om Powershot A2100 IS[/URL]
    Og lige fra cameralabs også om A2000 IS i stedet: link


    Det var så bare mine bud på hvilke kamera man kunne kigge på. De andre mere foto eksperter herinde kan nogle hjælpe mere :D

  • Køb kamera hos en af de "rigtige" kameraproducenter i stedet og ikke f.eks. BenQ, HP eller et eller andet billigt i Aldi for den sags skyld. Jeg kan ikke sige at det alt sammen er noget skidt, men for det meste er det ikke pengene værd.


    Personligt ville jeg nok vælge Canon A2100 i den prisklasse. Ved Ixus-modellerne er der lagt mere vægt på design fra Canons side på bekostning af indstillingsmuligheder og billedkvalitet, selv om det er meget lidt der er forskel på billedkvaliteten.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------