Hvordan laver jeg aktieportefølje i regneark?

• Hej

Jeg handler ind imellem lidt med aktier og vil gerne lave et regneark i Excel, hvor de aktier jeg køber står med købskurs, antal, salgskurs osv.
    Samtidig vil jeg gerne have et felt ud for hver linje/aktie hvor den aktuelle kurs på aktien står. På denne side har jeg fundet en tutorial til noget lignende, men jeg kan ikke få det til at virke med de krav jeg har.

Det jeg skal bruge er udelukkende kursen på en given aktie i et givent felt, og evt hvordan man laver en knap eller genvejstast til at opdatere kursen, hvis det ikke gøres automatisk.
    Hvis I kan hjælpe må I gerne skære det lidt ud i pap da jeg ikke er nogen ørn til Excel.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Jeg har set på det regneark også, men i bund og grund skal jeg bare have den aktuelle kurs i danske kroner, og da jeg bruger euroinvestor.dk en hel del vil det være naturligt at tage tallet herfra (hvilket jeg glemte at nævne før). Derved får jeg også tallet i danske kroner med det samme istedet for at skulle lave en omregning i regnearket. Der er desuden en masse info jeg ikke har brug for i det regneark de har lavet og det virker ret uoverskueligt.

Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Er der slet ingen Excel-ørne der kan hjælpe med dette?

Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Jeg prøver lige en sidste gang. Er der slet ikke nogen der kan hjælpe med dette eller evt. kender et andet sted hvor jeg kan prøve at spørge.

Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Du kunne evt. lave et ark mere i din excel-fil hvori du så henter kurserne fra Yahoo Finance. I arket hvor du vil lave beregningen henviser du så til de respektive felter med kurser i arket med kurser.

Oprindeligt indlæg af marj
    Du kunne evt. lave et ark mere i din excel-fil hvori du så henter kurserne fra Yahoo Finance. I arket hvor du vil lave beregningen henviser du så til de respektive felter med kurser i arket med kurser.

Nu er det så euroinvestor jeg vil hente fra, men jo, det ville da bestemt være en mulighed at gøre det på den måde og nok også måden jeg vælger hvis jeg ikke finder den løsning jeg efterlyste.

Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne