Gnavpander/tordenfluer i skærmen

• For fanden jeg lavede et dumt træk i morges jeg åbnede vinduet og da det jo er halv lummert idag så er der fandens mange af de gnavpander :crazyeyes:

Da jeg kom hjem efter en lille cykeltur var hele mit værelse fuldt af dem og det værste var at de er kommet under glas pladen på min xerox skærm X(

Nogen der har et godt tip til at få dem ud har allerede prøvet at støvsuge dem ud men skærmen er delt meget op så der er ikke direkte adgang fra udluftnings rillerne til fronten af skærmen.

Der er fandme godt nok ikke mere irriterene at se sådan et lille undskyld sproget fucking bette kryb kravle rundt derinde...

• sluk skærmen, sluk lyset, rul for og lys med et eller andet ude i siden af skærmen - så kravler dyret ud igen.. Er den død, må du nok leve med den/de sorte pletter.. :(

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    sluk skærmen, sluk lyset, rul for og lys med et eller andet ude i siden af skærmen - så kravler dyret ud igen.. Er den død, må du nok leve med den/de sorte pletter.. :(

en skam det ikke er en mac. for der kan man nemlig tage glasset af da den sidder fast med magneter..

Oprindeligt indlæg af NiEn

en skam det ikke er en mac. for der kan man nemlig tage glasset af da den sidder fast med magneter..

er det ikke lidt at hælde salt i såret at sige sådan ? :$

jeg tror nu problemet løser sig selv efter kort tid, så kravler de enten ud eller dør og tører ud og forsvinder...tvivler stærkt på at du vil kunne se 1 eneste om 1-2 uger.....

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
    PS3
    Wii

• Metoden som daredevil beskriver skulle kunne afhjælpe problemet, jeg nåede det dog ikke og har nu sådan et dødt kræ siddende ca 20 cm oppe og ca 15 cm fra højre side :(

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Oprindeligt indlæg af dasjap
    Metoden som daredevil beskriver skulle kunne afhjælpe problemet, jeg nåede det dog ikke og har nu sådan et dødt kræ siddende ca 20 cm oppe og ca 15 cm fra højre side :(

Lige i det gyldne snit, herligt :D
    Jeg havde også en til at sidde i min gamle skærm da jeg var så dum at mose den mens den sad under skærmen. Det resulterede i 1 stk. most, sort prik midt på skærmen i flere år. Så en dag da jeg prikkede på skærmen, faldt "liget" ned og forsvandt, men der er stadig en lille mørk plet på skærmen. Skoddyr!

• Jeg har taget skærmen fra og sat den til side lige pt for at se om de selv finder ud.

Har en lygte til at stå på toppen og lyse ind i skærmen.

Prøvede lige for sjovs skyld og tænde skærmen og til min overraskelse så var det kravlet 4 af de dumme sataner ind i skærmen :(

Havde de fucking bæster de er fandme da ikke til andet end besvær og hvad er deres nytte her i livet om jeg må spørger hvis der altså er nogen som ved det?

Så vidt jeg kan læse på wikipedia så er det dyr som bliver født på planter og de er samme køn hvilket vil sige det kan formere sig igen og igen og igen så man har flere millioner af dem :boxed:

Det er bare noget lort med den xerox skærm for den er bygget lidt sjovt op.

Hvis man slukker den også lyser på den med en lomme lygte så kan man ikke se dem for de nemlig bag sådan et sort lag af en art der er åbenbart et lag mellem den plade der køber billedet og selve glas pladen.

• Jeg har selv haft en siddende, jeg ventede en lille uge, og en dag da jeg tændte for skærmen, var der til min overraskelse igen gnavpande at finde så prøv lige at give det lidt tid, før du stiller insektspray's i hele huset.

==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

• Har du prøvet med trykluft?

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha

Har desvære ikke mere af det luft på dåse og en kompressor er nok lige en tad for kraftig :rolleyes:

Du kan vel skille af skærmen ad? Det er vel ikke svære end at skille en computer ad?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Exxon

Du kan vel skille af skærmen ad? Det er vel ikke svære end at skille en computer ad?

Du skal være velkommen til at komme forbi og prøve der er fire synlige skruer og det er alt har haft dem af og jeg kan kun lige kigge derind.

Har stadig garanti på den så vil ikke lige til at åbne den. Lader den lige stå med lampen en times tid mere endnu og vil jeg prøve lige så stille med kompressoren, hvis de ikke kommer ud på den måde så bliver den sendt til RMA med fejlbeskrivelsen kryb i maskineriet :))

• Jeg fik en ind i min BenQ Fp241W her for nylig.

Gik lidt i panik...men jeg ventede lidt og prøvede med div. mørke/lys varme i siderne det gav det resultat at den kravlede lidt mere ud i siden...dog ikke langt nok ud.

Jeg bankede derefter MEGET MEGET nænsomt lige under og over hvor den sad. Det gjorde at den "gled" nedad og til sidst røg ud fra synsfeltet og med al sandsynlighed døde. Perfekt :)

den eller andre er ikke kommet på besøg igen derefter!

mvh

forresten vil jeg ikke regne med at de tager en skærm ind til RMA pga. tordenfluer. Det er et meget udbredt problem og de fleste producenter siger at det ikke dækker deres garanti. Der vil altid være "plads" til tordenfluer idet skærmen på en eller anden måde skal "trække vejret". Der kravler de altså bare ind.
    Bedste råd. Luk vindue og dør hvis det er lummert! :-D

• Sidder med skærmen nu og der er stadig tre tilbage i den nu må jeg se om de ikke bare dør og falder ned af sig selv har prøvet to timer med lys nu og trykluft uden resultat :crazyeyes:

Men det ser fandme lidt sjovt ud når de sådan går rundt derinde men tænker lige hva fanden et kort øjeblik når der er sådan en sort satan der lige pludselikg kommer gåendene :))

Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Sidder med skærmen nu og der er stadig tre tilbage i den nu må jeg se om de ikke bare dør og falder ned af sig selv har prøvet to timer med lys nu og trykluft uden resultat :crazyeyes:

Men det ser fandme lidt sjovt ud når de sådan går rundt derinde men tænker lige hva fanden et kort øjeblik når der er sådan en sort satan der lige pludselikg kommer gåendene :))

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Se midt i al elendigheden, så har du jo selv fundet noget sjovt ved dine nye husdyr ;).

Jeg har købt sådan en elektrisk fluefanger med UV lys i som hænger i værelset med computeren, så den render alle de flyvende kryb lige ind og får en tur på grillen ;), den anden dag fløj en stor bi i den, mano det lugtede brændt og gav et lysglimt ligesom en kortslutning :crazyeyes:

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

Rettet en gang, sidst af Ebo ().

• Mon ikke jeg skulle tage og få fat i sådan en og sætte den ved vinduet :D

Så bliver de ristet før de overhovedet kommet i nærheden af computeren :))

• Nå nu sidder jeg endelig på skærmen igen efter nogle dages pause og jeg var heldig der sidder kun en tilbage dog sidder den ikke i syns feltet heldigvis det kan jeg godt leve med.

Den falder nok bare ned med tiden :D

• Fik lige en af de små "!#¤!%# ind i min skærm, så huskede jeg lige den her tråd.

Guide til at få dem væk:
    Måden jeg lige har fået den væk på var at tage en spotlampe man kan sætte i stikkontakten, lyste bag ved den (tror ikke den kunne lide så meget lys) indtil den gik ud i kanten af skærmen under plastikken, og så er det bare at trykke der hvor den er :D

Ser ud til at den ikke kommer tilbage :boxing: