Vild computer.. Hjælp!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    IMO bliver man glader hvis man køber en computer der kan trække alt. End at spare noget steder. Og hvis jeg havde 18 k jeg havde vundet til køb af computer var der godt nok købt det ledeste shit med ssd. vandkøling osv. Det ville nu kunne holde i lang tid. især med 2 295. Og spillende begynder vel og kunne ta 2 kort.


    Det kan godt ske men hold da helt ferie du kommer til at føle dig snydt når delene så flader i pris fordi der kommer noget nyt see my point? ;)


    Derfor vil jeg imo mene at det langt bedre at købe en rigtig god maskine til en 10000 kr også bruge resten på løbene opgraderinger i takt med at der kommer nye ting og sager :)

  • Jaa men sådan er det inde for computer verden.. :) man føler sig hele tiden snydt.! Men han får jo en computer han kan bruge i langtid. Hvis man skal gå og tænke over at priserne falder bliver man jo sindsyg :P

  • For 20.000kr kan du have en opdateret maskine i måske max 2år.


    med 2x 10.000kr kan du holde i 4år eller sådan noget. Der er ingen grund til at bruge så mange penge på en gang, for du vil ikke kunne mærke forskel. Så brug dog pengene på at købe nye møbler, fælge eller noget til kæresten. 20.000kr er noget af det mest absurte jeg nogensinde har hørt at bruge på en computer - på én gang!

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af needhelp5


    Og ja, jeg ved godt jeg kun skal bruge den til et spil, men derfor forventer jeg stadig det beste.


    Så på forhånd mange tak for jeres hjælp.





    Hey - han gør udtrykkeligt opmærksom på, at han vil have gode råd til en computer i den prisklasse og han udtrykker vel egentlig også, at han godt ved, at det kan være overkill. Alligevel handler halvdelen af indlæggene om hvor sindsygt det er og hvor langt man kommer for tkr. 3 i DBA - who cares i denne sammenhæng? Nu drejer det sig for en gangs skyld om en anden målgruppe end det uendelig mange tråde om gamerpc'er for 5, 6, 7 tkr., så gi' manden nogle gode råd.


    Personligt kan jeg godt forstå det. Fedt at eje noget - computere, stereo, fjernsyn, bil m.v. - der bare er i orden. Også selvom man ikke nødvendigvis kan mærke/har brug for de allerfineste nuancer i musikanlægget eller at bilen har 175 HK fremfor 160 HK.


  • Der er jo nok en grund til at de fleste anbefaler, at han ikke bruger så mange penge på en enkelt computer. De fleste af os, taler af erfaring. Vi giver ham jo kun gode råd, og hjælper ham så meget vi kan.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Som allerede sagt skal det være en computer som er et monster! I har jeres mening om hvad overkill er. Jeg har min mening om det! Alle de penge som jeg bruger er vundet ved CSS gaming og derfor ser jeg intet forkert i at få noget som kan "alt". Og fps snakken er da fin nok, men om det er 25 eller 120 no way, skal have noget der kan trække noget, for mig handler det hele om performens og sådan er det altså bare beklager. Jeg forstår godt at i mener det er overkill at købe en computer fra MM-vison.dk men som jeg kan se ud fra det link er det noget af en computer. Som jeg vil blive glad for. + kæresten bliver glad for at kunne spille sit GTA IV med MAX settings.


    Men jeg vil sige rigtig mange tak for jeres hjælp omkring computere og især tak for linket til mm-vison.dk.. Så kan man få noget nyt legetøj med til Slap 18 :).


    HF og GL allesammen.


    Mvh
    *