Flot mediecenter / HTPC / harddisk-optager sælges!

  • Jeg sælger nu mit mediecenter i det fede Hiper Media Series kabinet.
    [Blocked Image: http://www.eeepcnews.net/htpc/case.jpg]


    Flot mediecenter / HTPC / harddisk-optager sælges! Med dette har du selvfølgelig mulighed at se dine fotos, YouTube og film på stue-TV'et, høre din mp3-samling på anlægget, gå på nettet fra stuen, høre netradio samt optage tv-udsendelser (blot ved at vælge dem direkte i en TV-guide!) eller sætte TV på pause. :-)


    Den største fordel ved dette mediecenter i forhold til alle andre er den lille størrelse - det er ikke et stort skrummel, men en meget smal lille sag på 5 centimeters højde (plus de små "ben" nedenunder) - det ligner en almindelig slimline DVD-afspiller og passer med anlægget og ind i tv-bænken. Dvs. det har det man kalder Høj WAF = Wife Acceptance Factor! :-)


    AMD Athlon 64 3200+ (2Ghz), 1GB RAM, 220GB HD, Club 3D Zap TV-1000 tv-tuner


    Inkl. ORIGINAL Windows software, mediecenter keyboard OG fjernbetjening, bluetooth, firewire m.v..


    Se hele beskrivelsen OG fotos her her:
    http://www.eeepcnews.net/htpc/
    P.s: Hvis det har interesse kan den omtalt DVD-brænder udskiftes med et DVD-ROM-drev.


    Prisen er nu nedsat til kr. 1900,-

  • noget mere info ville være rart herinde da det ikke er alle som lige gider læse hele den side igennem, som efter min mening er lidt uoverskuelig..


    men jeg byder 1500kr pp 1900kr er lidt for dyrt for sådan en gamel sag, desuden er der kun 1xtvtuner dvs du kan ikke optage imens du ser tv på en af de andre kanaler.. just so we all know that :-)

  • Hej !wfdi


    Tak for budet.. Nu må vi lige se.. Jeg vil ikke afvise budet, da maskinen skal sælges under alle omstændigheder, men er lidt ked af at gå så langt ned. Bare WinXPMCE+kabinet koster jo ca. 1300,- UDEN andet.. Men hvis den anden pris er urealistisk er der der jo ikke så meget at gøre..


    Ang. info: OK, det kan jeg godt se. Der kommer derfor de vigtigste informationer her - som alligevel fylder en hel del (vil dog også alligevel anbefale alle at læse hele teksten på linket, så man ved helt præcis hvad man får) :

    - Lille størrelse - en smal lille sag på 5 centimeters højde (plus de små "ben" nedenunder):
    Hiper Media Series kabinet - værdi MINDST kr. 589,-!
    - Det er en original "Windows XP Medie Center Edition retail", der er installeret med gyldig licens og medfølgernede key. Har i sig selv en værdi på 699,-
    - FireWire-porte
    - Der er selvfølgelig tv-tuner deri


    Til de teknisk interesserede har jeg klikket mig rundt på computeren og noteret alle specifikationerne:
    - Bundkort: DFI Infinity RS482 kvalitetsbundkort. Med mulighed for overclocking
    Med indbygget infrarød, 4 USB-porte i front bag låge - 4 USB bagved.
    - 7.1 channel audio, spdif out - hvilket eftersigende skulle betyde, at du også kan vælge at slutte det til din forstærker digitalt
    - Firewire porte (1394 IEEE) (6-pin på bagside, 4-pin på forsiden)
    - Bluetooth
    - AMD Athlon 64 CPU 3200+ 2 Ghz
    - 1000 MB RAM (der er plads til 4 RAM-klodser på bundkortet, og 2 af dem er stadig ledige)
    - 220 GB harddisk (Seagate Baracuda ST325082)
    - Indbygget ATi Radeon 200 series (X300?) 256MB grafikkort med tv-out, vga, dvi-stik
    - TV-tuner kort: Club 3D ZAP TV-1000 analog tv-tuner: med tv-antenne-stik, FM-stik, s-vhs og audio in. Det skulle bygge på en tuner, der hedder Conexant 23880 (Philips 4-in-1), hvilket skulle være ret kendt.
    - Sony slimline DVD-brænder (inkl. rewriteable) - samme type som i en bærbar. NB: Vigtigt at du lige ved dette! : Drevet vil ikke åbne ved tryk på den almindelige "åben-knap" - men man kan bare sætte en spids ting ind i "åbningshullet", som alle cd-drev har - altså fx en clips.
    P.s: Hvis det har interesse kan den omtalt DVD-brænder udskiftes med et DVD-ROM-drev.
    - Zitech trådløst mediacenter keyboard med indbygget "mus", knapper til volume kontrol m.v.
    - Fjerbetjening


    Man kan i øvrigt ikke tænde for mediecentret fra fjernbetjeningen (selvom man kan slukke), det skal lige gøres på knappen på selve mediecenteret. Kloge hoveder sig noget med at man MÅSKE blot skal have en USB-hub med strøm (så USB er vågen/kan modtage selv med slukket PC) og/eller måske ændre det i BIOS ved at tillade at den vågner op via USB - men der er jeg stået af. Jeg har forsøgt at trykke mig ind i BIOS, men kan ikke finde det - og tør og gider ikke rode med det. Jeg bruger MacBook til daglig, og aner ikke noget om BIOS - og ønsker bestemt heller ikke at gøre det. :-)


    - Alt i alt et rigtig godt og velfungerende (og stabilt - har aldrig haft problemer!) mediecenter, som kun sælges fordi jeg er Mac-fan, der har fået en Mac Mini forærende. :-)


    Befinder sig i Sæby, Nordjylland.

  • Hej!


    Jeg har uden problemer afspillet HD-materiale på maskinen. Det var mkv-filer afspillet med VLC. men om det var 720 eller 1080-opløsning ved jeg ærlig talt ikke..
    Ved du evt. hvor man kan downloade en 1080-klip henne, så skal jeg hjertens gerne lave en test..


    Jeg er dog ret sikker på, at det vil køre flydende - CPU'en er jo ret stærk. I følge tests skulle den være hurtigere end fx en 3.2 Ghz Intel P4, se http://www.xbitlabs.com/articl…hlon64-3200_15.html#sect0

  • Hvis det er 1080p BluRay kan den helt sikkert ikke! Er også ret sikker på at den heller ikke kan 1080p .mkv-filer.


    Har selv lige skiftet fra et DFI RS482 system til mit nuværende C2D, bla. fordi jeg skulle bruge flere kræfter til HD film. Prøvede også med et HD 4350 og det var stadig ikke nok til at den kunne afspille 1080p. En lille C2D eller Pentium Dual Core og f.eks. et HD 4350 afspiller fuld BluRay uden at hoste, men det får du næppe en single core A64 til...


    Mit gamle setup (3700+ og DFI RS482), spillede 720p uden de store problemer, så det vil jeg tro at ovenstående også kan.


    Beklager hvis det er lidt off topic, men det spare måske flere spørgsmål -og dig for unødvendigt arbejde... :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • OK, tak for info. :9xo


    Jeg synes dog at have læst, at det "næsten" lykkedes at få en Asus Eee Box 204/206 til at spille 1080-materiale. 720 røg igennem uden problemer, mens 1080 var mere problematisk, men vist lykkes for folk med 1080 hvis de bruget nogle hacks med Media Player Classic og noget gfx-plugin-hjælp-noget...


    Og pointen er, at det er en Intel Atom CPU og, der er MARKANT sløvere end Athlon 64 og også med et ringere onboard grafikkort.. Derfor gik jeg ud fra, at det slet ikke vil være noget problem på min HTPC.. Men har nok ikke prøvet, så hvis erfaringerne taler imod, så skal jeg ikke spille klogere end det. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xirb
    OK, tak for info. :9xo


    Jeg synes dog at have læst, at det "næsten" lykkedes at få en Asus Eee Box 204/206 til at spille 1080-materiale. 720 røg igennem uden problemer, mens 1080 var mere problematisk, men vist lykkes for folk med 1080 hvis de bruget nogle hacks med Media Player Classic og noget gfx-plugin-hjælp-noget...


    Og pointen er, at det er en Intel Atom CPU og, der er MARKANT sløvere end Athlon 64 og også med et ringere onboard grafikkort.. Derfor gik jeg ud fra, at det slet ikke vil være noget problem på min HTPC.. Men har nok ikke prøvet, så hvis erfaringerne taler imod, så skal jeg ikke spille klogere end det. :D


    sorry for OT det med Media Player Classic kommer så serdeles anpå om dit gfx ka decode x264 ellers ka selv ik Media Player Classic med en Intel Atom "Single-Core" afspille 1080p, derfor Nvidia har release IOn Chipset som har et Nvidia GeForce 9400M til at decodec x264 med.

  • Grunden til at 204 (næsten) kan er det onboard gfx, som er noget kraftigere end det der sidder på DFI RS482. Det aflaster cpu'en og den betyder derfor ikke så meget.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xirb
    Den er solgt.


    Tak for de mange henvendelser. Er der nærmest ked af at skuffe den del af jer, der kom med realistiske henvendelser. :-)


    så husk og luk tråden når den er solgt ;)