Phenom II 955 Køler?

• Hej. Jeg har igennem lidt tid samlet et system som jeg overvejer at købe. Jeg ved bare ikke hvad for en processor køler jeg skal købe. Jeg overvejer at overclocke lidt ikke specielt meget. Den skal være af god kvalitet.

Her er hvad jeg er kommet frem til:

Cooler Master HAF 932
    AMD Phenom II X4 955 Black Edition
    Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
    Asus EAH Radeon HD 4890 1GB
    Corsair XMS3 DHX 2 x 2 GB
    Corsair TX850W
    WD Caviar Black WD1001FALS 1 TB
    WD VelociRaptor WD3000HLFS 300 GB
    Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series

Så køleren skal passe til AM3 og kunne køle 955 tilstrækkeligt.

Jeg ved ikke, måske skal jeg bare bruge standartkøleren, hvad siger i?

Den må ikke være for dyr, 300-400 kr eller sådan noget.

-FredeK

• scythe mugen 2 er super og koster ik det ville

Ellers noctua

Systemet ser fint ud, men husk dvd-brænder ;) men 850W er meget overkill til det system. 620W fra corsair er rigeligt

520W er også fin. Se her de anbefaler min 500W "500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended"

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Rettet 4 gange, sidst af hot_fifty ().

• Nice setup du har dig der :D

Jeg kører lige pt. med en Noctua køler, men ligger på de 48 grader ved en primetest.. havde regnet med et bedre resultat, men jeg tror at jeg kan få den endnu længere ned, har vist smurt for meget kølepaste på, dog koster den rimelig meget, men du vil til gængæld også få rigtig gode overclockings muligheder.

==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

Rettet en gang, sidst af zaxder ().

• Den her kunne være en mulighed. Xigmatek

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Tak. Jeg tror at jeg vælger Xigmatek køleren da den ikke koster så meget og lyder god. Angående strømforsyningen tænkte jeg at det var gost at være fremtidssikret så jeg ikke behøves at opgradere min PSU hvis jeg nu skal have noget nyt hardware eller måske crossfire. Måske er det dumt. Jeg ved det ikke:D

Igen tak for hjælpen.

-FredeK

Edit: Har forresten også husket dvd drevet tænkte bare at det var urelevant:D

Samsung SH-D163B (Sort) (En gros)

• Der er under 100kr forskel på en 620 og en 850, men den på 620 er modulær. Så det er er prioritets spørgsmål.

Den xigmatek er et godt køb til prisen mener jeg :))

Kører mit system på en HX620W uden problemer.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet en gang, sidst af dasjap ().

• De ledninger, der ikke bliver brugt, kan tages ud af strømforsyningen, så de ikke ligger og fylder.

_|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__

Oprindeligt indlæg af fredek
    Modulær? Hvad betyder det? Undskyld hvis jeg lyder lidt dum :D

Det betyder at ledningerne er "løse" og ikke en fast del af psu´en. Det hjælper en del på kabel rod:-)

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Nej, det behøves ikke, hvis du har haft en god tids træning med tetris, så skal du nok kunne få det gemt af vejen :D Ej.. Det kommer helt an på hvad du syntes, det er på en måde en smagsans.

OK så jeg skal udskifte min TX850 med en HX620?

Det kan du godt, det kommer an på hvad du prioritere højest, fremtidssikring eller kabel rod. Men 620W er rigeligt til dit setup.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Det er jo smags sag om du vil skifte psu.

Jeg kan ikke selv lide at kigge på kabler kan få pip af at se et system hvor kabel rodet ikke er ordnet så derfor står en modulær psu meget højt på min liste over vigtige dele

• Jeg har godt nok ikke noget kabel rod, og jeg kører med en ikke modulær psu..

Oprindeligt indlæg af zaxder
    Jeg har godt nok ikke noget kabel rod, og jeg kører med en ikke modulær psu..

Det kommer jo også an på hvilket kabinet man benytter sig af ;)

nogle at jo bedre til at få gemt kablerne væk ind andre :)

• I kan se at kabinetet jeg køber er et Cooler Master HAF 932. Hvis jeg alligevel vælger at købe TX850, hvad skal jeg så gøre af kablerne inde i kabinitet?

I kan se at kabinetet jeg køber er et Cooler Master HAF 932. Hvis jeg alligevel vælger at købe TX850, hvad skal jeg så gøre af kablerne inde i kabinitet?

Det er jo svært at vide når man ikke sidder med samme kabinet ;) Men det skal nok gå lige meget havd du vælger, kan bare godt li at man ikke skal gemme unødvendige kabler væk.

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

I kan se at kabinetet jeg køber er et Cooler Master HAF 932. Hvis jeg alligevel vælger at købe TX850, hvad skal jeg så gøre af kablerne inde i kabinitet?

Stripse dem op og gemme dem bag ved bundkort pladen :)