Pixmania.com - TV

  • har jeg skam også gjort :) men synes at Plasma TV har et bedre/lige så godt billede som LCD TV'ene. Selv i lavere opløsning synes jeg faktisk at de klarer sig ret godt imod LCD Full HD, men det er vel en smagssag?


    Var bare MEGET ivrig i at få netop dette TV da alle andre Plasma jeg har set har givet et flot billede, men alligevel har jeg aldrig set et plasma TV med lige så gode specs som dette i real life...


    Men har til gengæld også hørt at Plasma TV skulle være mindre "robuste" end LCD?

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    50" plasma? Ville aldrig sætte mine penge i et plasma tv.
    Tag hellere i en masse butikker og se hvad du kan finde et godt TV til - det er en rigtig god idé at se det i aktion før du køber.


    Hvorfor ikke kaste en begrundelse efter det?
    Plasma levere en hel del mere naturligt billede. De eneste ulemper jeg finder ved plasma, er at det er sart under transport, da det ikke må ligge ned.
    Panasonics nye V10 og G10 -serie er jo ganske ude mærket, og hvis Pioneers LX5090 ellers er til at støve op, så får du sgu et lækkert billede på den.


    Skulle jeg have en LCD, blev det Sony's snart kommende X5500 -serie, eller deres nuværende X4500, men den koster også derefter. Ville dog ikke vælge X4500 frem for Pioneers ældre plasma.



    -Jeg købte min flimmer hos Sparshop. Ved ikke om han kan følge med prismæssigt, men der er utrolig god support. Havde en masse spørgsmål til ham, og der var svar på meget kort tid.
    6-7 mails efter bestilte jeg TV'et, og så anbefalede han et uorginalt billigt beslag, som bestemt er pengene værd.


    EDIT:
    TV'et som SenZer anbefaler, er nok også kvalitetsmæssigt en tand bedre end det 50" LG du har fundet. Som en anden nævnte, må der være smidt nogle billige dele i, når det er så billigt, kontra størrelsen. FullHD er ikke altid bedre, hvis det kommer fra et dårligt panel, kontra HD-Ready fra et bedre panel.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    50" plasma? Ville aldrig sætte mine penge i et plasma tv.
    Tag hellere i en masse butikker og se hvad du kan finde et godt TV til - det er en rigtig god idé at se det i aktion før du køber.


    I mine øjne er det en lidt "gammeldags" holdning. For nogle år siden var der en hel del problemer med plasma-skærme. Bl.a. meget lav brændetid og diverse andre ting. Men det er altså i høj grad blevet rettet og nu om dage er der mange der mener at plasma-skærme er bedre end LCD.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • rigtigt... prøver at kigge på nogle reviews af TV'et, men kan godt se jeres pointe i at det kan være billige dele :)

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    I mine øjne er det en lidt "gammeldags" holdning. For nogle år siden var der en hel del problemer med plasma-skærme. Bl.a. meget lav brændetid og diverse andre ting. Men det er altså i høj grad blevet rettet og nu om dage er der mange der mener at plasma-skærme er bedre end LCD.


    Anders


    Dem jeg har set i aktion har ikke været imponerende.


    Derimod ville jeg gerne have sådan et her: http://www.recordere.dk/indhol…x?articleid=2675&zoneid=5



    Selv har jeg et gammelt Zepto 42" TV - det var relativt billigt dengang jeg købte det, og det performer super godt med en HD kilde på. På analog siden er det lidt mere begrænset, men stadig et dejligt TV.
    Du kan evt. tjekke om Zepto har et tilbud kørende - har de tit.

  • Læste på AVforums at det vist skulle være samme panel som på den lidt dyrere 50PS8000
    http://www.avforums.com/review…50inch-Plasma-Review.html


    så efter min mening ligner det et rigtigt røverkøb (ihvertfald hvis man køber det hos røverne :)) )

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

    Rettet en gang, sidst af Lyngze ().


  • Nu har jeg ikke set en anmeldelse af 8-serien, men deres 7-serie var tilsyneladende ikke det store hit.
    Der er jo ikke meget ny-opfindelse i LCD skærme med LED-belysning. Men der skal da helt sikkert nok være noget fremtid i det.. LED er jo vejen frem, men vil bare ikke selv mene at det kan nå et godt plasma endnu.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb