-Vista AERO system- ESC og Enter, virker ej mere

  • Godaften allesammen,


    jeg har her til aften søgt lidt på nettet om hvordan man kan gøre Vista lidt hurtigere. Det blev til nogle forskellige tiltag, bl.a fulgte jeg et råd om at deaktivere Vistas Aero system når jeg starter et spil, eller andet system krævende program. Dette gøres ved at deaktivere "skrivebordsopbygning" i hver enkelt genvej til de spil/programmer som jeg synes skal køre lidt mere smooth uden for meget gøgl i baggrunden, bl.a brugte jeg det ved Steam opstart, sådan at alle spil startet via steam falder herunder!


    Problemet er så bare at i f.eks CS:S der virker ESC og Enter pludselig ikke mere, selv ikke hvis jeg går ud og lukker steam ned igen. Måtte genstarte for at de skulle virke igen. (Enter knappen på min number pad virker dog stadig)


    Nogen der ved om man kan deaktivere AERO uden at ens knapper skal fucke op?


    mvh. FlyZar

  • Så vidt jeg ved er Aero automatisk slået fra når du kører fuldskærm 3D. Desuden, og her er jeg vist helt alene, så er det en dum ide. Giver ingenting og sløver kun 2D. Vil faktisk påstå at det mest Vista "tweaking" er dumt. Kommer mere an på at bruge de rigtige programmer, have styr på sine drivere, indstillinger end at slå dittendatten fra. Har du et sundt setup får du ikke problemer med spil - eller behov for "tweaking".


    Ikke noget svar andet end lad være med at pille for meget :D

  • Helt enig, at slå Aero fra giver intet da det alligevel bliver slået fra automatisk og benchmarks med Aero slået fra og til er der ingen forskel på.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr