PS3, Router, Modem problem

  • Heps!


    Jeg står i følgende situation:


    Har en PC
    Har en PS3


    De er koblet sammen via en Netgear CVG824G router.
    Netløsningen er et modem koblet til en 'backpack' ved kabel indgangen.


    However, jeg kan simpelthen ikke få min PS3 til at gå på nettet.
    Optimalt set tænker jeg en løsning der hedder:
    Konsol & PC koblet til Router der igen er koblet til modem, et voila begge dele kan gå på nettet.


    Hvis jeg vil streame video eller lign. over min PS3 fra PCen skal jeg først lave en


    /ipconfig /release
    /ipconfig /renew


    manøvre. Gør jeg det ikke er de to enheder (PS3/PC) ikke i stand til at finde hinanden.


    Det hele er iøvrigt kablet sammen -altså ikke wireless. :p


    Jeg håber nogen, en eller alle vil hjælpe da jeg er lidt træt af ikke at have online adgang på PS3en.


    Hvis nogle info mangler så spørg blot : o)



    Pft
    ~EMTH

  • Det nemmeste er at give din PC og din PS3 en fast lokal ip..
    Dette gøres i indstillingerne til din router..


    Men ja.. Det skal hedde:


    MODEM -> ROUTER -> Og fra routeren et kabel ud til PC og fra router, et ud til PS3..

  • Hej!


    Mange tak for det hurtige svar.


    Jeg har givet PC & PS3 en fast ip på netværket og cleared MAC adresserne, men stadig virker det ikke.
    Når jeg gør det ender jeg med en PC og en PS3 der kan se hinanden på netværket, men ikke kan komme ud på nettet.


    Nogle forslag?

  • Åh jeg har bøvlet med det en gang.. Netgear er noget @££$$€€€€... Når du tester dit forbindelse i ps3 hvad kommer den med NAT nummer? Har du slået upnp til? I din router slå firewall fra i og upnp til.


    Jeg fik det løst efter lang tid men så var der konflikt med IP'er da man brugte både PS3 og Pc på nettet samtidigt. Løsning.. fandt en router med Bridge funktion i dette tilfælde en phillips n router fra bilka. 2 minutter senere med det nye router ikke en eneste problem. :crazyeyes:

  • Aloha
    Hmm, jeg får en DNS fejl og ikke en NATfejl ved gennemførsel af 'Test internetforbindelse' ?


    Jeg håber lidt på ikke at skulle ud og købe ny router (mest fordi jeg nægter at smide en væk der i princippet virker og så er der bare endnu fyld i 'hvis jeg en dag får brug for det-skabet' :$ ).


    Upnp er slået til og .. hm.. er ret sikker på jeg ikke har mødt noget med nogen firewall i dens konfiguration?


    Jeg har dog opdaget noget der godt kunne være hovedproblemet:
    Når jeg klikker ind på mit routers status ser jeg dens MAC m.m.
    Endvidere står der:


    Network access : Denied.


    Det kunne godt være derfor, tænker jeg?


    Det er lidt åndssvagt det hele for skal jeg ha' PS3 og PC til at samtale skal jeg tage modem ud af router lave en /ipconf release /ipconf /renew så PCen snakker med routeren istedet for modemet.


    Det vil sige når min PC går på nettet er den tilsluttet modemet direkte (dog stadig via routeren!), men laver jeg ovenstående operation med kablet og /ipconf så er den tilsluttet routeren, men kommer ikke videre.


    På intet tidspunkt trækker jeg PS3 el. PC kablet ud af routeren -kun modemet såfremt jeg ønsker at PS3 og PC skal snakke sammen :pokey:


    Jeg må hellere tilføje at mit internet fungerer sådan at jeg skal registrere en enheds MACid før den kan gå på nettet og når jeg vil registrere routeren får jeg af vide at den ikke er tilkoblet.
    Go figure :boxed:

  • hmmm... Du skal slå upnp til på ADSL modemet du har fra internetudbyder og på netgear ruteren hvis det skal fungere og begge firewals skal slås fra. Jeg er 95% sikker på du ligger bag ved en firewall et eller andet sted eller du har ikke slået upnp en af stederne. Derfor står der denied til MAC'en.



    Hvis du ikke finder det eller det ikke virker ring til din internetudbyder og se om de kan hjælpe dig. Hvis det heller ikke hjælper kan du spørge dem om og lave offentlig IP adresse til dig og teste om du så kan komme på nettet. Hvis det heller ikke virker så leger din router og modem ikke så godt sammen og skal udskiftes.




    held og lykke.