Radeon 4770

  • Hej..........


    Jeg har i lang tid kørt fint med mit grforce 7950GT grafikkort, men nu er det stået af.
    Jeg har en 450 watt PSU, en enkelt HD og et enkelt dvd drev.
    Vil jeg kunne trække et radeon 4770, da det sq have et rimeligt strømforbrug.
    Kan sq ikke rigtigt finde ud af det.
    Og er der nogen der ved hvornår at der er nogle forhandlere der rent faktisk har det på lager ?
    Kan ikke finde nogen der har det på EDB-priser.


    Slundt

  • Hvilken PSU er det helt nøjagtigt? Det er også nødvendigt at vide hvor mange ampere, der er på dine 12v rail(s).


    Hvordan lyder hele dit setup: BUNDKORT, CPU, RAM (antal, str., hastighed og spænding)?


    Jeg har kørt med et 8800gt og en oc'ed Opteron 185 (3ghz) på en Chill 450watts. Jeg kan dog ikke huske ampere på den.


    Dit 7950 på standard clock skulle bruge omkring 60-70watts og et HD4770 skulle ligge på mellem 80 og 90watts. Jeg kan dog ikke svare for at det er helt korrekt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Bestil da bare det grafikkort og sæt det i maskinen . Jeg kører selv på et 400 wats strøforsyning med 17 Ampere og kun en linie til det hele . Og det burde faktisk ikke kunne lade sig gøre .


    Når man tænker på mit setup . Det er kun hvis jeg Oc min cpu til 3800 Mhz med vcore på ca 1,5 og oc mit grafikort helt ektremt at min strøforsyning må give op og pcen går ned og genstarter . Og det sker kun i 3 dmark 05 på det samme sted hver gang .


    Og man kan faktisk instalere et program som kan teste dit systems stabilitet hvis du feks Oc og kører 3dmark 05 , programet skal så bare køre i bagrunden . Imens laves der så en grafisk fil du så kan gå ind og analysere bagefter og feks se hvor meget din Psu er belastet på 12 v linien og se om den har for mange udsving , det er her det er så vigtigt at den er stabil og kan levere nok Amp og Watt uden alt for store udsving . Programet måler så samtidig på din cpu for hver kerne om den laver fejl og en hel masse andre ting .


    Programet hedder OCT og vil lige prøve at finde et link til download .


    link http://www.ocbase.com/perestroika_en/index.php?Download





    Så jeg vil ikke tro at du vil få problemmer med et 4770 Grafikkort så stor forskel er der da ikke fra dit nuværende setup.
    Og hvis dit system ellers har været stabilt ind til nu så hvorfor så ofre en små 600 kr på et god ny Psu .


    Min psu er efterhånden en ældre Thermaltake og det må siges at være en god en af slaksen .

    Bundkort: Asus M5A99X
    Chipset: 90X/SB950
    Processor: AMD, FX 8320 - 32° idle, 60° load
    Grafikkort: AMD, Asus R9 280X DirectCU II TOP
    Hukommelse: 4*2 Gb Ripjaws 1600 Mhz Cl 7-8-7-24
    Harddisk: SSD Kingston 120 Gb + Seagate Barracuda Green 2TB GB
    Strømforsyning: XFX CORE EDI 650 W


    Win 8,1 Pro 64 bit


    Club 3 D 7950 til salg kom med bud

    Rettet en gang, sidst af janbau ().

  • Enig med de andre,med mindre din psu er det arveste lurt har du mer end rigelig med watt,også til et større gfx.
    Ang lager,så kontakt shg,ved der er rift efter de her kort,og chipproducenten kan ikke følge med efterspørgselen pt.