Et godt strategi spil?

  • Jeg tror at civilization er trækbaseret og ikke realtime. Hvis du ikke søger et trækbaseret spil skal du lede efter et RTS eller "real-time strategy" spil :)

  • Jeg er selv tilhænger af gode strategispil, og især Age Of Empires 1+2 blev gennemtævet. Jeg har på det seneste spillet The Settlers 2 10th anniversary. Sindsyg fedt gameplay, hvor man virkelig skal tænke taktisk. Det er også real-time strategy.

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Hmm Settlers? Havde engang en demo, men kan ikke huske hvilken en det var.


    Og hvorfor Settlers 2? Når jeg går ind på Youtube er der da helt til Settlers 6


    Og så også lige:
    Er The Settlers - Rise of an Empire og The Settlers 6 det samme?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af N00k
    Hmm Settlers? Havde engang en demo, men kan ikke huske hvilken en det var.


    Og hvorfor Settlers 2? Når jeg går ind på Youtube er der da helt til Settlers 6


    Og så også lige:
    Er The Settlers - Rise of an Empire og The Settlers 6 det samme?


    De nye settlers spil er elendige. 2'eren var klart den bedste.

  • Har lige prøvet demoen af Settlers 6 (Rise of an Empire) igen.


    Syntes det er ret fedt., men var nød til at gå ud af det efter noget tid, fordi der egentlig ikke skete noget.Kan godt lide den måde man bygger tingene på og sådan noget, men det blev lidt kedeligt i længden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    De nye settlers spil er elendige. 2'eren var klart den bedste.


    Præcis. Og med 10th Anniversary udgaven, er grafikken blevet opgraderet rigtig meget. Men gameplayet er stadig det samme :)


    Jeg har også kort prøvet settlers 5 og 6. Begge blev lagt på hylden efter et par timers spil.

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Hmm kan squ ikke rigtig finde noget.


    Kunne bare godt tænke mig noget i stil med Age of Empires og Rise of Nations.
    Altså real-time strategy hvor man bygger sin by op, og går i krig.
    Kunne selvfølgelig bare spille mit Age of Empires 3, eller Rise of Nations så, men de er begge lidt gamle, og kunne godt tænke mig noget nyere.
    Kan virkelig bare ikke finde noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af N00k
    Hmm kan squ ikke rigtig finde noget.


    Kunne bare godt tænke mig noget i stil med Age of Empires og Rise of Nations.
    Altså real-time strategy hvor man bygger sin by op, og går i krig.
    Kunne selvfølgelig bare spille mit Age of Empires 3, eller Rise of Nations så, men de er begge lidt gamle, og kunne godt tænke mig noget nyere.
    Kan virkelig bare ikke finde noget.


    Settlers V tror jeg det var, syntes jeg var et totalt AOE rip-off. Det kan være det var noget for dig ;)

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Personligt spiller jeg stadig Settlers 3 over nettet med familien fra tid til anden :p 2'eren var ok, men den er nu altså lidt for gammel :p Jeg har den nye 2'er et sted, men jeg kan ikke huske hvorfor jeg ikke gad det, men det var ikke mig..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg