PS3 tilsuttet en TFT-skærm?

  • Hej med jer.


    Jeg er helt ny herinde, har dog kigget lidt rundt på siden og finder den meget hjælpsom. Men nu kommer jeg med et spørgsmål som håber i kan hjælpe mig med.


    Jeg har langt om længe fået bestilt PS3'eren. Snart bestiller jeg også en ny pc. Det jeg så tænkte på er, at jeg ville købe en skærm til min pc men også slå min PS3 til den samme skærm som pc'en. Har kigget på de er skærme inde fra MM-vision.com:



    http://www.mm-vision.dk/produk…vis&menu=pc&varenr=615331


    http://www.mm-vision.dk/produk…vis&menu=pc&varenr=615334



    Jeg ved bare ikke om det er muligt at slå PS3'eren til de skærme. Har kigget lidt rundt på forskellige sider men er sku stadig forvirret. Jeg vil selvfølgelig godt køre på fuld grafik på PS3'eren (FULL HD).


    I må os meget gerne fortælle mig hvis i ved hvor der findes gode skærme til både PS3 og PC, hvis de to jeg har funder der ik er særlig gode :)


    Alt i alt tror jeg godt i kan hører at jeg er sku en smule lost :)
    Jeg håber i kan hjælpe mig !

  • Hej igen og tusind tak for jeres hjælp. Og mht. lyd så regner jeg med at købe nogle højtalere til. Men nu har jeg så nogle tillægs spørgsmål:



    1. Der står skærmene kører med FULL HD. Får jeg så os den fulde HD ydelse når jeg spiller på min ps3 eller computer?


    2. Hvor mange HDMI indgange har de skærme der? Altså kan jeg godt slå min computer og ps3 til samtidig eller ska jeg hele tiden tage stikket ind og ud, fordi der kun er en HDMI indgang?



    I må altså virkelig undskylde hvis det er nogle "latterlige" spørgsmål, men jeg har ikke så forfærdelig meget forstand på skærme og ps3.


    Tak for jeres forståelse og venlighed.

  • Ja alle de skærme jeg har linket til er FULLHD som gir' den fulde udnyttelse af PS3'eren... Jeg vil dog påstå at det ikke spiller nogen rolle om det er FULLHD som også bliver kaldt 1080p eller om det er 720p, når vi er nede i den skærm størrelse, men det er nu også lige meget ;)


    Med hensyn til tilslutninger så ville det være fedt for dig at få fat i en skærm der både har DVI/VGA og HDMI indgang, så kan du sætte både din ps3 og din computer til samtidig, og så vil der være nogle knapper på skærmen hvor du kan skifte input, så du slipper for at rode med ledninger...


    Alt efter hvor gammelt dit grafikkort er har det enten VGA eller DVI udgang (mange har begge dele), DVI er at foretrække da det holder signalet digitalt :)


    EDIT: Hov glemte lige at sige at ingen spørgsmål er latterlige, vi er jo alle sammen til for at hjælpe hinanden her på siden :)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • Eeej hvor det godt det her forum ! :)
    Jeg takker jer alle sammen mange gange for jeres hjælp og venlighed. I har løst mine problemer.
    Lige et lille sidste spørgsmål hvis i kan klare flere :)


    Kører nyere pc'er med grafikkort som f.eks. HD4870 med HD-RDY eller FULL HD? Eller understøtter pc'er simpelthen ikke HD overhovedet?



    Endnu engang tak :)

  • HD er jo bare en opløsning og stort set alle nyere gfx kort kan da heldigvis vise en opløsning som er højere end fullhd.


    Som sagt er der ikke så meget point i det på den lille skærm


    Med hensyn til ps3 så er næsten alle spil alligevel kun i 720p.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hajdekalle
    Eeej hvor det godt det her forum ! :)
    Jeg takker jer alle sammen mange gange for jeres hjælp og venlighed. I har løst mine problemer.
    Lige et lille sidste spørgsmål hvis i kan klare flere :)


    Kører nyere pc'er med grafikkort som f.eks. HD4870 med HD-RDY eller FULL HD? Eller understøtter pc'er simpelthen ikke HD overhovedet?


    Endnu engang tak :)


    Det er jeg glad for at du synes :)


    Stort set alle grafikkort kan vise FULL-HD (man skal en del år tilbage for at finde et som ikke kan i hvert fald).. FullHD er sådan set bare en opløsning som er 1920x1080 pixels, og et grafikkort som HD4870 understøtter opløsninger der er langt højere end det! (Mener det er 2560x1600pixels der er max opløsning for det kort)..


    Har du fundet ud af hvilken skærm du vil købe??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Hej igen og tak for jeres svar


    Mht hvilken skærm det bliver ved jeg ærlig talt ik endnu. Men jah nu må vi se. Tænkte på en af dem fra MM-vision, men jeg har ik hørt det mærke før "Iiyama" :S


    Ellers har jeg kigget på en "Samsung SyncMaster T220HD" fra EDBpriser. Jeg føler mig værtfald tryg når jeg ser det er samsung mærket.


    Men jah. Nu ved jeg værtfald lidt om HD og tilslutningen osv, så jeg må lige se hvad jeg gør.
    Men har i noget bestemt/specefikt i måske kunne anbefale? Noget hvor i bare ved "thats the shit":) så er i da mere end velkommen til at fyr løs:)

  • Jeg kan se at "Samsung Syncmaster T220HD" ikke understøtter FullHD, det kan i princippet være lidt ligemeget som vi har snakket om, men ville bare lige pointere det!


    Hvis jeg var dig, så ville jeg tage den her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=483793 den lever op til alle dine behov! + at den er billigere end dem fra MM-vision... Jeg har nemlig heller aldrig hørt om Iiyama mærket før?? Asus kender man jo fra rimelig kvalitets produkter (min personlige vurdering)..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Ja det kan jeg sku egentlig godt se. Tror sku os det blir den asus:)


    Men mht lyden. Hvis jeg sætter højtaler til skærmen vil både min pc og ps3 så kunne afspille lyd derfra? Altså ps3'eren ved jeg vil kunne men det er mere pc'en jeg tænker på? Hvorn hænger det så sammen hvis du kan følge mig?


    Ska der så bare et kabel fra lydkort til tv for at kunne få lyd ud af højtaler eller hvordan? :S

  • Ehm med højtalerne der ved jeg sgu ikke lige.. Hvis du vælger et Z-5500 sæt er der flere inputs, så kan du sætte din playstation direkte til samtidig med din PC..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.