Problemer med GTX275 overclock med Rivatuner...

• Som overskriften siger, har jeg et lille problem med Rivatuner... I den første fane i Rivatuner, står der : ' No supported drivers detected for this display adapter '.

Bruger den nyeste NVIDIA 185.85 driver...

Nogen der ved hvad jeg kan gøre ved driver-problemet, så jeg kan bruge Rivatuner..?

:rules:

Oprindeligt indlæg af marc1985
    Nej, for ud fra det de skriver på NVIDIA's hjemmeside er 185.85, vistnok den første driver med ordentlig GTX275 support...

Det er muligt men den er jo ikke så god igen hvis den endnu ikke er godkendt i rivatuner ;) :razz:

Prøv lige med den ældre driver og se om det virker :D

Oprindeligt indlæg af noxon
    Bruger du Riva 2.24 ?

Ellers prøv, poweruser, system, ForceDriverVersion, skriv 18585

Det virker... havde sgu ikke lagt mærke til at min Rivatuner var helt fucked up siden jeg installerede den 185.85 driver

• Virker også her... Tak for rådet, noxon... Jeg bruger 2.24...
    Skal nu så bare til at finde ud af hvordan jeg bruger Rivatuner korrekt :crazyeyes:

Det kunne også være meget rart hvis nogen kunne komme med en ca. core/memory/shader-clock, man kan opnå på et GTX275... Jeg har Gainward's udgave...

BTW, har tidligere brugt Gainward's OC-program, Expertool (temmelig ringe...) til at OC'e mit gfx med, og brugt Furmark til at teste stabiliteten... Men selvom jeg havde sat blæserhastigheden på 75 %, røg temp. alligevel op på en 87-89 grader... Hvad ska temp. normalt ligge på..?

• Burde kunne oc til ca 730/1620/1300 (core/shader/ram)

Temp er ikke kriminel før kortet lukker ned :) ca ved 100c, men lavere temp = højere oc

• Mit vil ikke rigtig mere end 725/1550/1200 hvis det skal være stabilt i cod5... sagtens højere ved benchmarks

Jeg har lavet blæserstyring med rivatuner således at den skruer op til 55% ved 60 grader

Jeg har Gainward's udgave...

Samme her

Men selvom jeg havde sat blæserhastigheden på 75 %, røg temp. alligevel op på en 87-89 grader... Hvad ska temp. normalt ligge på..?

Det lyder voldsomt... jeg har godt nok skiftet kølepasta til as5, men det gav ikke mere end 3-5 grader

@ Pvt.P.Nutz: Har du udskiftet de originale blæsere, med en anden køleprofil ? Jeg bruger bare de to blæsere der sidder på kortet som standard...

Nej, jeg har skiftet kølepastaen på gpu'en... du skal være rimelig fingernem for at få det klistermærke af og på igen uden at ødelægge det, dvs. garantien er væk hvis det kan ses

• GPUer er lavet til at arbejde ved højere varme end en cpu, tidl ville driverne først lukke ned omkring 125c ...og tror ikke det er ændret.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• @ Pvt.P.Nutz: Har fulgt dine clocks, kan dog ikke finde en mere avanceret blæserstyring end den hvor man kan styre standard 2D, low power 2D og perfomance 3D... Nogen der kan forklare mig hvor jeg får blæseren til at skrue op i procent ved x antal grader..?

• Du går ind under main, system tweaks, faneblad "fan", sætter performance 3D på f.eks. 55% og saver den som profil med navn "xxxx"

Dernæst går du ind under Launcher og laver en application (regular item) med navn "yyyy" og sætter hak i "associated fan profile" og vælger "xxxx" fra scroll menuen.

Til sidst går du under faneblad Scheduler og tilføjer et Task. Run task at "hardwar monitoring range event" vælger "core temp" i scroll menu og sætter en værdi f.eks. 60 til 100 gr. Data sampling og task freezing har jeg sat til 2 msec.

Gentag for 40% blæserhastighed og temps på 30 - 59 gr.

Jeg har sat det til de clocks du skrev, det klarer det uden probs, i både Furmark og Crysis Bench...
    Men vil da lige forsøge at presse det til det yderste... :D
    Og så har jeg forresten sat blæserhastighed til 100 % ved 65+ grader...

Det kan da ikke være behageligt at høre på :boxed:

• Nej, den larmer pænt meget ved 100 %, men støjniveau'et lyder ikke til at være højere end ved f.eks. 75-80%, og det bliver sindsygt varmt i Furmark (men Furmark er jo også at presse kortet ekstremt...)

Kører din blæser på 55% ved 60+, som du skrev i eksemplet..? Og hvor varmt bliver dit kort i f.eks. krævende 3D-spil..?