Ram-timings

• Hey der

Jeg er helt ny i overclocking-ræset - ja faktisk har jeg aldrig gjort noget som helst, men nu er min gamle maskine ved at være træt.

Zepto Znote 6615WD (Laptop)
    Intel Core Duo T2500 2.0 GHz
    Intel® 945PM / ICH7-M Chipset 667 MHz FSB
    nVidia go7600 512MB
    4 GB ram (3 usable)
    Windows 7 Ultimate

Jeg har lige fået nye ram. Min maskine havde først kun 2GB, men nu har jeg så fået 2 mere. Jeg aner ikke hvad mine ram hedder, da det var en kammerat der satte dem i. Hvordan finder jeg ud af hvad de hedder? Er der en måde man kan gøre det via software, eller skal jeg hive dem ud?

Jeg vil nemlig gerne se om mine Ram-timings står rigtigt, og hvis ikke så sætte dem korrekt... :)

Kan I hjælpe mig?

Oprindeligt indlæg af ZUZ3L
    Hey der

Zepto Znote 6615WD (Laptop)

Du kan tjekke dine ram timings ved hjælp af CPU-Z. Det giver dig diverse informationer om cpu bundkort og ram.

Du kan ikke overclocke din bærbar. Jeg aldrig formået at gøre det, og har heller aldrig set andre opnå det. Normalt skal man overclocke via BIOS, og den mulighed har du ikke i din bios.

Det kan heller ikke lade sig gøre gennem software, da en bærbar ikke er bygget til at overclocke.

Kabinet : Silverstone Raven

MB : Gigabyte EX58 UD5 - RAM : Corsair Dominator 6*1GB - 1600MHz CL8

CPU : Core I7 920 @3.7GHz - Køler : Scythe Mugen 2 - GFX : 4890

HDD System : OCZ Vertex 2*30GB Raid0 - HDD Storage: Samsung F1 - 2*750GB

Lydkort: Auzentech X-plosion - PSU : Antec True Power Quatro - 1KW

Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Jeg ved ikke særlig meget om overclocking, men det er da ikke normalt man overclocker sin laptop? :crazyeyes:

hvis den har kølingen og bundkortet til det kan det godt lade sig gøre, men der er nogle ret store problemer med det mht laptops...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.