Deling i Windows 7

  • Efter jeg droppede windows for nogle år siden som main OS, til os X og ubuntu, har jeg kun brugt XP lidt til nogle programmer. Men nu har jeg installeret Windows 7 på mit mediecenter/downloading/backup/en masse andet computer. Problemet er bare at MS har fuldkommen ændret måden man deler på, og jeg er fuldkommen lost. Kan virkelig ikke se nogen form for logisk opbygning af. Så håber derfor nogen kan hjælpe mig med dette.
    Det er ret simpelt, alle drev skal deles med fuldkontrol til alle brugere.


    mvh
    Bjarke


    ps. windows 7 er faktisk mega awesome ifht til Vista, og taskbar slår faktisk os X docken;-)

  • du får en delings kode første gang du aktiver deling i Windows 7 el. når du installer den, men om du ska bruge den til andre OS end Vista & Windows 7 ved jeg ik.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Holy_Arse
    skal ikke logge på med vista. Kun OS X og XP.
    Men hvorfor har de gjort det så besværligt at dele? er der ikke en let måde at gøre det på


    en intern FTP ka man jo lave :roller:

  • Man kan sagtens dele filer i Windows 7 på den "gammeldaws" måde. Gå ind i Netværks kontrolcentret, og vælg Public Network.
    Gå derefter ind i Avancerede delingsindstillinger (Ude i venstre side), og sæt indstillingerne derinde som du vil ha dem.


    De mapper(eller drev) du vil ha delt, højreklikker du på og trykker Egenskaber. Her er der et faneblad ved navn Deling, og under den er knappen Del. Er denne knap ikke tilgængelig, går du ind i Avanceret Deling, og tilføjer de brugere der skal deles med. All / Alle virker fint her ;)


    Så skulle den være i vinkel.

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII