Klargøring af køler.

• Hvad bruger i for at klargører CPU køleren til montering?

Jeg har købt en Thermalright AXP-140 og overfladen er noget uren og fedtet fra fabrikkens side, og jeg vil jo gerne have en så ren overflade som mulig.

Har tidligere brugt isopropyl, men jeg tænkte på om der var noget bedre? f.eks. dette

Forresten smører i både kølepasta på CPU'en og køleren, eller er det nok med et tyndt fingerlag på CPU'en alene?

• Jeg bruger selv sprit, har dog hørt det godt kan efterlade en hinde men har aldrig haft problemer med det.

Jeg smører kun på cpu´en.

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• de skal jo skrive noget for at sælge produktet...jeg gætter på det også bare er isoprophylalkohol de sælger......måske uden brækmidlet :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    de skal jo skrive noget for at sælge produktet...jeg gætter på det også bare er isoprophylalkohol de sælger......måske uden brækmidlet :)

Tror faktisk de har kommet en ekstra portion i... :))

"Sættet består af to flasker på hver 30 ml og hedder ArctiClean 1 og 2:
    ArctiClean 1 = Thermal Material Remover (Fjerner alt kølepasta)
    ArctiClean 2 = Thermal Surface Purifier (Giver en blank overflade og lægger en beskyttende hinde før påførsel af kølepasta)"

Det giver jo ingen mening... :crazyeyes:

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Bremse rens. fås ved thansen.
    sprøjt det på en klud og rens af. bremserens er beregnet til at være affedtende. ellers kan æter også bruges. det er dog ikke helt så godt.

Har du brugt æteren på dig selv? :crazyeyes:
    Hvorfor i alverden gøre det så kompliceret? Det er kun spørgsmål om at fjerne gammel pasta og at affedte... det bruger man et opløsningsmiddel til og isopropanol er et udemærket og billigt et af slagsen

Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz

Har du brugt æteren på dig selv? :crazyeyes:
    Hvorfor i alverden gøre det så kompliceret? Det er kun spørgsmål om at fjerne gammel pasta og at affedte... det bruger man et opløsningsmiddel til og isopropanol er et udemærket og billigt et af slagsen

til gammel fastgroet pasta er bremserens uovertruffen. og så er det modsat IPA designet til at affedte

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool

til gammel fastgroet pasta er bremserens uovertruffen. og så er det modsat IPA designet til at affedte

har du så overvejet om det kan errodere kobber og aluminium.....og isoprophylalkohol affedter nu også..

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman

har du så overvejet om det kan errodere kobber og aluminium.....og isoprophylalkohol affedter nu også..

Næ egentligt ikke. det er de færeste opløsningsmidler der indeholder syrer eller oxider der er værd at tale om. og slet ikke de brændbare af slagsen. så var de ustabile = brand og eksplosions farer.

der er ikke nogen der laver kontakt flader af alu på det niveau man er på når man ved man skal lave en afrensning først og kobber er ret modstands dygtigt. så jeg ville ikke tage det så tungt før vi snakker koncentreret syre i svær vægts klassen.