WD 500 GB Ekstern HDD Adapter

  • Hejsa Tweakers =)


    Vi har lidt bøvl herhjemme med at finde en løsning til at få vores eksterne HDD til at due. Problemet er at den AC Adapter bare stoppede med at virke.
    Det er en WD 500 GB der bruger en AcBel AD6008 5 pins adapter. Efter vi ringede til deres kundeservice fik vi at vide at vi også kan bruge en DA-30C01 fra APD, da deres AD6008 var udgået eller ikke bliver lavet. Men problemet her er at det koster en del for noget der lige pludseligt stopper med at due.


    Jeg fik læst mig frem til at der er andre løsninger, såsom at forbinde computerens PSU til den da den også kører 5V/12V. Dog jeg vil helst have en adapter som indtil videre. Nogen tips? Meget vigtig for mig da jeg har familie billeder lageret på den =(


    - Mvh Mokka

    AMD Athlon 64 X2 4600+
    Nvidia Geforce 7900 GTO 512 DDR Ram
    2048 MB PC 3200 DDR SDRAM
    300 GB Maxtor 7200 RPM

  • Hejsa,


    Jeg har også en WD 500 GB, og da jeg skulle have gang i den i går, så virkede AC adapteren heller ikke hos mig? Den er ca. 1 år gammel, og ved ikke, hvad det skyldes? Men jeg er også meget interesseret i, hvordan jeg kan få fat i en ny AC adapter, da alle mine billeder, opgaver osv. ligger på den. Og skal til eksamen snart, så det er bare træls!


    Håber der er nogen derude, der har et bud.


    Mvh,


    Stefan Chimera

  • hejsa.hvilket hd er der i sata?
    pil hd ud og køb jer en dockingstation til 300kr...
    eller en ny hd kabinett hvor der følger strøm og det hele med.
    Hvis i heldig virker adabter på den wd også.

  • Hej,


    Jeg har også problemer med min strømforsyning til min eksterne 500 gb harddisk fra WD. Lampen i strømforsyningen har stået og blinket i en måned nu.
    Jeg får ikke rigtig noget hjælp fra deres kundeservice.
    Er der nogen, der ved, om WD har et nummer, man kan ringe til i Danmark?