Ball in water surface - 3 billeder

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Fint billede men ikke dit bedste dråbe billede imo.

Ikke det bedste nej, der kommer et nyt inden længe, det er et stykke tid siden jeg lavet disse billeder, og mistet lidt ad fatningen, men den er ved at være der igen. :D

• surface er overflash og kan godt bruges i den her sammenhæng vil jeg mene.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    surface er overflash og kan godt bruges i den her sammenhæng vil jeg mene.

Fra Ordbogen.com

Dansk-Engelsk
    vandoverflade substantiv <-n, -r, -rne>

Oversættelser
    water level - It was reflected in the water level

Og lad os så ikke lade tråden blive til en diskussion om korrekt sprogbrug - det var en indskudt bemærkning, og behøver ikke blive behandlet som andet.

• Tak for kommentaren, lækkert at du nu giver en lille kommentar til mine billeder. :)

Ang. overskriften, skal vi så ikke lade det' ligge. ;)

• Ups ja, hvorfor f******** tænkte jeg ikke på det. :oops:

Er rettet nu. :D

• Ja de var lidt mere spændende. Syntes dog det er synd at vandet ikke er farvet generelt her er det kun noget at det der er rødt og det andet bliver almindelig farvet hvis man kan sige det. Det syntes jeg ikke er helt så spændende.

Dog noget mere interessant end det første :)

• Jeg er lidt interesseret i de billeder, så bliver nød til at spørge..

Hvad bruger du af objektiv? macro eller bare almindelig zoom/fast?

Bruger du farve i vandet?

• Jeg ved at flere har spurgt før, men kan du ikke tage nogle billeder af dit setup næste gang du kaster dig ud i dråbebilleder. Jeg er vildt nysgerrig, for du tager nogle utroligt flotte billeder. Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at se et par billeder af dig i aktion med dråbebillederne (hvor tæt du er på osv osv :crazyeyes: - hvis du kunne lokke konen til at knipse lidt imens du selv er i gang :roller:

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• origin> Jeg bruger intet Makro objektiv, bare de gode kit objektiver fra Nikon, intet farve i vandet, men vandet jeg drypper med er farvet rødt, men der kommer også farve fra det gennemlyste farvet plastik. ;)

Fruitloop> Lægger lige lidt billeder ind af mit setup, bare ikke lige nu, lillemor kalder på mig at vi skal ud at gå aftenstur, så det bliver lidt senere. ;)

• Ja sådan er de lillemødre jo - men jeg vil glæde mig til at se setuppet, jeg kunne godt selv tænke mig at gøre forsøget ;)

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    WD Caviar 250 GB Sata II

• Det ser sgu ok-simpelt ud. kræver det at der er mørkelagt og at du bruger "fast" lyskilde for at du får de bedste billeder ? eller har sollyset ikke indflydelse i den retning ?

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    WD Caviar 250 GB Sata II

• Hård sol ind i billedet vil helt klart spille ind med den her opstilling. Hvis det hele står i skygge tror jeg ikke det er så stort et problem.

Det er klart en fordel at bruge kunstigt lys i det her tilfælde da du så ved du har den samme belysning fra billede til billede.

Oprindeligt indlæg af Fruitloop
    Det ser sgu ok-simpelt ud. kræver det at der er mørkelagt og at du bruger "fast" lyskilde for at du får de bedste billeder ? eller har sollyset ikke indflydelse i den retning ?

Nu har jeg ikke vist det på billederne, men når jeg tager disse vand billeder, er der sort pap i siderne som dækker for det lys jeg ikke vil have. ;)