Pyramider og Cairo (Tur til Egypten)

• Hey tweakers.

Nu er det efterhånden en måned siden jeg var i Egypten :) Imens jeg var i Egypten var jeg på en tur til Cairo hvor jeg fik taget nogle billeder. Jeg håber i syntes om dem!

Khefren pyramide (Den næststørste).
    [Blocked Image: http://www.mypicx.com/uploadimg/268987270_04202009_2.jpg]

Khefren og Kheops pyramiderne taget oppe fra Giza plateauet. (Kheops er den største, men det ligner det ikke, da den ligger lavere placeret) Det er taget med mit Lens Baby Composer.
    [Blocked Image: http://www.mypicx.com/uploadimg/316137237_04202009_3.jpg]

Panorama ud over Cairo oppe fra Kheops pyramiden. (Cairo er på størelse med fyn og der bor ca. 20milioner mennesker. Desuden er der en befolkningstilvækst på ca. 2,3 milioner om året. Så en rimelig seriøs by :)
    [Blocked Image: http://www.mypicx.com/uploadimg/998244461_04202009_1.jpg]

Og så lige en egyptisk blomst :)

[Blocked Image: http://photos-b.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2660/67/108/1530351089/n1530351089_30267513_1290332.jpg]

Håber i kan lide dem! :) Kom gerne med kommentarer.

I vil nok se en del til mine billeder i den kommende tid, da jeg har fundet "lysten" til at fotografere igen!

• Ja. Det er meget irriterende at peecee ikke virker :S

Prøver med noget nyt nu!

Sådan! Så er billederne uploadet hos mypicx istedet...

Oprindeligt indlæg af Burger
    Tror nu nærmere det er en linkfejl fra din side og ikke Peecee der er noget galt med. For tager man de links der kommer frem i en quote, så kan man jo godt se dem.

Hmm. Mystisk. Nå, hvad fanden. Mypicx virkede fint og gik meget hurtigt med at uploade!

Så mangler vi bare kommentarer!

• Hejsa håber du har haft en god tur, gad sgu godt ned og opleve nogen af de ting :)

#1 Fine farver men jeg kan ikke lade værd med at tænke at det må have været muligt at finde en mere spændende vinkel på så imponerende et motiv. Her for man ikke rigtig nogen fornemmelse af hvor stor den egentlig er.

#2 Det her billede virker uskarpt og meget fladt. Kunne ligne du har leget med noget blur i photoshop eller lignende. Skynd dig at få pillet det af igen det tilføjer ikke rigtig noget positivt :)

#3 Fint at forsøge sig lidt med panorama. Syntes billedet synker lidt i højre side, hvilket giver lidt ubalance. Desuden mangler der nok lidt interresse i billedet, kan være et link til en væsentlig højre opløsning ville hjælpe er svært at se meget ud af det lille billede her.

#4 Her er forgrunden temmelig underbelyst og du for i mine for mange rodende elementer i billedet uden at det giver noget.

#5 Her ser det ud til at eksponeringen er gået lidt gal. Det er ikke nogen nem situation når du tager lige imod solen og har så mørk en forgrund. Her er skyggerne blevet meget mørke og himlen meget lys.

Det er ikke ment som noget negativt og det er helt sikkert nogle fine ferie minder, det her er rent teknisk kommentering :)

Super at du har fået lyst til at fotografere igen glæder mig til at se nogle flere billeder fra dig.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Tak for kommentarene! :)

Billede 2 er lidt specielt, da det er taget med mit Lensbaby objektiv, hvilket jeg ikke helt har fået lært at håndtere 100% endnu. Jeg syntes at det ser rimelig godt ud, men det er jo delte meninger om det :) Men det er rigtig sjovt at lege med det, for der er jo 1000 muligheder. Kan klart anbefales at købe sådan et! Det koster ikke mere end ca. 1500kr.

Det er meget svært at få taget nogle gode billeder af pyramiderne, da der holder flere hundrede busser nede foran dem.

Det med panoramet var måske også lidt samme mening som de 2 sidste. Kan godt se det ligner at det hælder, men det er bare byen som der ligger lavere placeret.
    Det kan godt være at jeg finder nogle flere som kan bruges og lige smider dem op!

De sidste 2 billeder var mere lagt op for at folk kunne se hvilken slags by det er, for på dem er der ikke tænkt på noget kunstnerisk. :)

• Har ikke selv en lens baby, men kender dem godt og kunne nogen gange være sjovt at have sådan en at lege med. Var nok bare ikke lige her jeg ville vælge at bruge den :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Har ikke selv en lens baby, men kender dem godt og kunne nogen gange være sjovt at have sådan en at lege med. Var nok bare ikke lige her jeg ville vælge at bruge den :)

Hehe okay :)

Men det er mange sjove muligheder med sådan en, og så er den jo rimelig billig.

Btw. Så er første tråd opdateret med et extra billede! :)