FPS World of Warcraft

• Hej. Jeg sidder med det problem at jeg ikke helt har den fps jeg forventer, og kan lide at spille med. Jeg sidder med følgende setup:

Q9550 Quad Core CPU 2.83 GHz
    Asus PQ5L Pro
    Geforce GTX 260
    4GB Kingston PC6400 800 Mhz ram

Jeg har slået Vsync fra både i wow og i Nvidia settings. Kører med 1680x1050 opløsning, 60 Hz og alle effects i wow på enten medium eller lavere, og kan stadig ikke komme over 30 fps i raids og i dalaran.. Min maskine burde da kunne trække mere eller er jeg forkert på den?

Håber meget i kan hjælpe mig. Det skal lige siges at jeg næsten intet har forstand på computer, så evt. ting jeg kan gøre må gerne skrives på en forståelig måde for en computer idiot som mig :)

På forhånd tak.

• problemet er cpu power......selvom du har 4 kerner, så bruger wow stadig kun 1 af dem effektivt....min dualcore er pumpet ca 1 ghz højere op pr core, og har et dårligere gfx, der dog også er clocket lidt, og kører med lidt højere grafiske settings, og stadig kommer jeg ikke ned under 45 fps i dalaran.....normalt ligger jeg på omkring 115-140 fps hvis der ikke er så meget gang i den, så det kan udelukkende tilskrives at min cpu arbejder hurtigere......

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af DKTiger
    Det her kan måske være brugbart:

http://forums.worldofwarcraft.…1778017311&sid=1&pageNo=1

Flere med Quad Core systemer melder øget FPS hvis man sætter den værdi til 5

Jeg plejer at sætte det via task manager :) Men meget godt at man kan sætte det i config, gør det lidt nemmere.

WoW's engine er lavet til max 2 kerner/tråde, så det med at sætte den til 15 som der står i tråden, vil ikke hjælpe noget.

Oprindeligt indlæg af Happy^

Jeg plejer at sætte det via task manager :) Men meget godt at man kan sætte det i config, gør det lidt nemmere.

WoW's engine er lavet til max 2 kerner/tråde, så det med at sætte den til 15 som der står i tråden, vil ikke hjælpe noget.

ja og det er ikke engang særlig effektivt den bruger mere end 1 kerne....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af DKTiger
    Det her kan måske være brugbart:

http://forums.worldofwarcraft.…1778017311&sid=1&pageNo=1

Flere med Quad Core systemer melder øget FPS hvis man sætter den værdi til 5

Jeg forstår ik det link der, en der vil forklare det på danske, i min Core i7 er der cores "0-1-2-3-4-5-6-7-8" den er fra standart sat til core 0 og 1, af hva jeg kan forstå ska den stå på core 1 og 3 er det korrekt ell hvafor nogen ska den stå på?

EX58-UD3R Core i7 920
    6 GB DDR3 Ram
    ASUS GeForce GTX 295
    750W Corsair
    Windowns 7 Ultimate 64bit
    24" ASUS - VK246H (16:9)
    Mus + Tastetur: Steelseries

Oprindeligt indlæg af iggy

Jeg forstår ik det link der, en der vil forklare det på danske, i min Core i7 er der cores "0-1-2-3-4-5-6-7-8" den er fra standart sat til core 0 og 1, af hva jeg kan forstå ska den stå på core 1 og 3 er det korrekt ell hvafor nogen ska den stå på?

ja for core 0 og 1 er fysisk samme core på din i7 ........personligt ville jeg på en quad i7 sætte den til core 5 & 7 da mange programmer bruger de første cores :)